hawkee 0 Postad 8 Juni , 2007 Kablaget till min Garmin delas direkt till två.En strömkabel och en lodkabel.Vad kan man använda för singel-genomföring som kan täta två kablar vif genomföringen i instrumentpanelen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbo166 10 Postad 23 Februari , 2014 Undrar jag också. De genomföringar jag tittat på är för singelkablar, tex 6 mm2. Jag vill inte borra 12 mm diam för en 10 mm2 kabel och fylla med epoxy och sen borra 10 mm2 och sen föra igenom kabeln. Det är ju smart för det blir ingen fuktinträngning till laminatet. Men vill hellre köpa nån färdig lösning. Är det här den bästa? http://www.elvabro.se/exempel/batar/albin85.htm Har alltså 2 st 6 mm2 kablar som ska igenom, till solcellspanel. Han i bilden verkar använda vit sikaflex, duger det, blir ingen fuktgenomträngning då? Han som rekommenderade epoxymetoden ovan, varför behövs det i så fall? Kan man bara skruva direkt i laminatet med sikaflex - duger det?!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser