maxrelax 0 Postad 4 Mars , 2004 Hej, Var med om att rösta fram Sveriges bästa familjeseglare. Lämna ditt bidrag på denna tråd Ps. Bifoga gärna ett foto. Vårhälsningar maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst joakim hansson Postad 6 Juli , 2005 Mani 32 ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 6 Juli , 2005 Albin Vega. Originalet är ju alltid bäst! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
E_Klinga 0 Postad 6 Juli , 2005 Haha, de beror väl på hur stor familj man har.... jag och min basilikaplanta trivs väldigt bra i en Golif JOG på 22 fot! Annars e nog drömbåten en Ballad, riktigt fin båt... Ut å segla med er nu! /Klinga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tittisturer 0 Postad 7 Juli , 2005 [KUR]Albin Vega. Originalet är ju alltid bäst![/KUR] Fast den så kallade sport Vegan är ju vackrare.... ;-) så den lägger jag min partiska röst på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Manimore 0 Postad 7 Juli , 2005 Mani 32! Snabb, snygg och rymlig, helt enkelt en modern prisvärd segelbåt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nugget 0 Postad 7 Juli , 2005 Albin 78 Absolut mest båt för pengarna. Höga fribord Inombordare. Rymlig sittbrunn. Lätthanterlig rigg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 7 Juli , 2005 Varför inte en Player 311??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TomasO 0 Postad 7 Juli , 2005 H-35 var det självklara valet för oss som även vill segla mot vinden med ett leende,men ändå få tillräckligt med utrymme för fyra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mikael ö. Postad 7 Juli , 2005 Maxi 95 är nog den mest praktiska och prisvärda familjeseglaren som finns. Drömbåten är däremot Mistral 33. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AMTSegelimport 1 Postad 7 Juli , 2005 På 70-talet drömde jag om en båt ritat av Guy Christer Lönngren. Nu är vi inne på tredje året med vår Guyline 95. För oss är det drömbåten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
abcdefg 0 Postad 15 November , 2005 Ja jag bara undrar, varför ni har glömt rubriken. Har ni inte hört talas om Maxi 68, ensingång? Va? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 15 November , 2005 Efter att ha funderat lite och ha tillbringat många sommrar i en Vega under min uppväxt ändrar jag mig nu. Min pappa är världens bästa familjeseglare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel71 6 Postad 16 November , 2005 Jag röstar på min båt Albin Nova Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lasrim 0 Postad 16 November , 2005 Hej på er Självklart röstar jag på MAXI 87 eftersom jag älskar min båt. De flesta gör nog det men ändå........ MVH Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Monix 0 Postad 23 November , 2005 Scanmar 33... 500 byggda ex av en 33-fotare i Sverige! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freppesito 0 Postad 9 December , 2005 Jag förstår inte varför man inte talar mer omden här modellen. fantastiskt rymlig, lätt att hålla ren inuti tack vare raka rena linjer. barn och hund kan enkelt leka på däck utan att snava i tampar och skot. helt enkelt , perfekt. http://www.bymnews.com/photos/thumbnails.php?album=177 http://leopardship.com/english/noonyahts.html lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 9 December , 2005 Innan ni svarar mer, betänk då att man faktiskt inte frågar efter den bästa segelbåten, utan den bästa seglaren. Då det bara är jag som nominerat någon person, tycker jag att vi kan utse min pappa till vinnare. GRATTIS PAPPA!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 9 December , 2005 Jag röstar på min båt liksom Daniels en Albin Nova! Lagom att segla själv med och gott om plats för sin familj. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 10 December , 2005 Vega och Maxi 77. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 11 December , 2005 Jag får hålla med Forgus31 om att på den tiden Vegan och Maxin byggdes så var de det bästa alternativet i förhållande till kostnaderna, man behövde inte så stort utrymme på den tiden. Idag så är det andra krav som ställs, Maxi 95 är en stark kandidat till titeln anser jag, den har det mesta som krävs av en familjeseglare. Separat sovutrymme i aktern, lätt åtkomlig motorplacering. Bra förhållande mellan segelyta/stabilitet. Det enda negativa jag kan hitta om 95:an är den relativt svaga roderverkan på backen, då det ibland kan vara svårt med vändmanövrer i lite hårdare vindar. Av nyare båtar skulle jag nog leta efter en med däckssalong, då får man ett större utrymme under däck för att barnen i familjen kan röra sig under sämre väderförhållanden. /Wille som inte tänker byta bort Dominanten i första taget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormvind 0 Postad 14 December , 2005 Hanse 342 - unik kombination av seglingsegenskaper, utrymme/komfort samt pris Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 14 December , 2005 Player 311, helt överlägsen i sin storlek och klass Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Player311 1 Postad 21 December , 2005 Hej Jag håller med Gatenhielm! Det finns inte många 31fotare saom har 190cm ståhöjd. 3lågig spis med ugn, dubbla diskhoar, rejält nav. bord, en stickkoj som är 150cm bred, stor sittbrunn och som dessutom seglar bra LYS 1,10. Med andra ord en härlig semesterbåt för en normalfamilj Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 22 December , 2005 Jo man kan ju också ta frågan mer personligt. Jag lagar mat och tömmer toalett och mixtrar med båten och navigerar och donar med det mesta. Nu ska jag skruva fast ett par renoverade cylindertoppar och provstarta. Samtidigt kollar jag fukten i båten och tömmer fuktupptagaren. Ja det är mycket man gör för sin båt och familj. Får man rösta på sig själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 22 December , 2005 Så klart du får rösta på dig själv. Det är ju snart jul! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 22 December , 2005 Tack för det. Nu blir jag väl helt ensam om att rösta på mig själv då mina anförvanter inte är så frekventa på Maringuiden. God Jul på er alla maringgajdare om vi inte hörs innan sillen, skinkan, nubben och Karl-Bertil Jonsson. Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 3 Januari , 2006 Maxi 77 helt klart. Enkel att segla, relativt billiga att köpa och äga och lagom för en medelstor familj! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skogis 0 Postad 22 Januari , 2006 Hej! Det finns bara en, Hallberg&Rassy 26, en rymligare o mer välseglande båt har inte tillverkats, dessutom är priset väldigt skonsamt för denna kvalitetsbåt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Som sagt 1:a pris H&R 26 Hälsningar P-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peterdollar36 0 Postad 31 Januari , 2006 Johnson 26, Johnson 26, Johnson 26!! 1.83 ståhöjd 3.00 M bred Stor sittbrunn!! Bästa båt jag haft till ett överkomligt pris!! 135.000 svenska pesos!!! /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser