Andrestyrman 0 Postad 23 Februari , 2007 Albin Nova. Suverän! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amiguita 0 Postad 23 Februari , 2007 Jag har fallit pladask för Omega 28, trevlig invändigt och rolig att segla! Lisa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyBlue 0 Postad 26 Februari , 2007 Jag måste nog säga att Compis 28 är en mycket bättre båt än ryktet säger... Jag och sonen har varit ute var för sig i sommar med båten och den är suverän i både hård vind hon tål mycket (ca 10 ) innan revning och i den stilla brisen får hon en bra skjuts av lättvindsgenuan. God ståhöjd 5 kojer även om det räcker att vara 2. Dessutom tuffar innombordaren (disel) på knappa L/tim när vinden lyser helt med sin frånvaro. / Gunilla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Puffarius 1 Postad 26 Februari , 2007 På denna fråga finns det nog bara ett svar FIN-GAL Väl beprövad och nära nog outslitlig Lättseglad Världens vackraste flytande korvkiosk Mest båt för pengarna alla kategorierKlart som korvspad!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Puffarius 1 Postad 2 Mars , 2007 KAN DET VARA SÅ ATT FIN-GAL FICK SISTA ORDET. DET BETYDER VÄL ATT SAKEN DÄRMED ÄR AVGJORD. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Puffarius 1 Postad 2 Mars , 2007 KAN DET VARA SÅ ATT FIN-GAL FICK SISTA ORDET. DET BETYDER VÄL ATT SAKEN DÄRMED ÄR AVGJORD. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bennaj 0 Postad 15 Mars , 2007 Svaret är givet, IW 31. Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
segeltjej 0 Postad 18 Mars , 2007 POLCA 28 !! Vår båt är ett självbygge, ritad av Ingvar Carlsson i Upphärad i början av 70-talet. Finns bara i c:a 100 ex i Sverige. Fantastisk familjeseglare med mycket genomtänkta praktiska lösningar på det mesta. Vi får så många beundrande ögon när vi är ute just kring utrymmet, trots att den bara är 28 fot. I år fyller den 31 år, härligt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 18 Mars , 2007 Ja nog skulle det va intressant om en vinnare utsågs snart tänkte byta ut magnumen snart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
myfenix 0 Postad 19 Mars , 2007 Ja måste lägga ett ord för Maxi Fenix, en jättetrevlig båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksen 0 Postad 22 Mars , 2007 Min röst lägger jag på Compis 28, av egen erfarenhet. Enorm sittbrunn, rymlig salong och trygg att segla. /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 24 Mars , 2007 Jag måste lägga min röst på min nyss köpta båt, lillasyster till Albin Nova, dvs Albin Alpha. Bra seglare som det frågades efter, bra utrymmen, toan på rätt ställe och inte fullt lika dyr dom Novan (har man dock pengarna är nog Novan att föredra då den är större...). Tittade runt lite på de äldre Maxibåtarna och däribland Fenix innan valet föll på en Alpha. Bättre seglare och betydligt vackrare i linjerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rolftillberg 0 Postad 24 Mars , 2007 Player 31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sm7bpm 0 Postad 26 Mars , 2008 Hej, Som part i målet är det bara att hålla med om att Johnson26 är en fantastiskt trevlig båt, som förtjänar allt beröm, jättestora innerutrymmen, bra seglare och en allmänt sympatisk familjemedlem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 26 Mars , 2008 Mina familjeseglare blir tre båtar som är väldigt lika varandra. Bavaria 30 och Contrast 33 och 36 samt RB 111. Enligt min familj är jag värdelös som familjeseglare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 26 Mars , 2008 Jag måste nog säga FORGUS31, gott om plats, trygg seglare, hög kvalite. Vad mer kan man begära. Båten är bättre än jag. O ja e bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanpetersen 0 Postad 26 Mars , 2008 Mamba 311 är en utmärkt familjeseglare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 26 Mars , 2008 Trist att ingen upprörs av mitt Bavaria förslag men det är gott att höra att så många är friska och hurtiga, som med liv och lust baxar omkring båtar med riggen monterad baklänges. Det är något att tillföra tjockisdebatten. Var och en har nog den bästa båten. Conqubin 38 är också en favorit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zanata 0 Postad 27 Mars , 2008 Av döma av alla inlägg här avseende bästa familjeseglare skulle man kunna tro att det inte har skett någon utveckling alls under de senaste 30 (trettio) åren.. Alla framhäver massa 70- och 80-tals häckar...!!??Skärpning!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 27 Mars , 2008 Många utgår kanske från en mindre summa pengar som dem vill sattsa på en båt för endast några veckor per år. Och då är väl -70, -80 tals båtar i den prisklassen. Skall man sen köpa en nyare båt så hamnar man allt från 700 000 toch uppåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 27 Mars , 2008 Vem har monterat riggen baklänges? Bavaria har nog skärpt till sig och dem nyare båtarna är riktigt fina. Kolla denna skönhet t.ex. En Vision 50. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 27 Mars , 2008 Gott med en själsfrände! Gillar även den mer bäriga aktern. Hade förmånen att segla Dehler 29 som i mitt tycke är en drömbåt eftersom egenskaperna under segel är så njutbara samt att den är så nätt och lätthanterlig. Den anses nog för trång i dag som familjeseglare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 27 Mars , 2008 Här kommer den 5:e personen som föredrar Albin Nova som familjeseglare. Jättefina utrymmen (även stuvutrymmen), mycket god seglare och stor sittbrunn för alla ungar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 28 Mars , 2008 Skulle tro att Najad 355 är en mycket kompetent familjeseglare. En sån vill jag ha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
deltan 0 Postad 28 Mars , 2008 Albin Delta! Underbar seglare med enorm boendekomfort. De senaste 10 åren har båten varit min sommarbostI Östersjön med turer till Lubeck, Bornholm Karlsöarna osv. Hemmahamn Stockholm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 28 Mars , 2008 Ja najaden är grymt fin! Och priset också, drygt 2 milj. kr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zanata 0 Postad 28 Mars , 2008 OK Sorry,Jag missade visst där det stod;Var med och rösta fram bästa familjeseglaren, som kostar en mindre summa pengar och bara skall användas några veckor per år...........Nej skärpning!! Dags att drömma lite och hitta den båten som får just er familj att gå igång. Segelmässigt / utseendemässigt/ bebolighet osv.Själv skulle jag nog lägga en röst på KER 39. Snabb / Snygg / och lätthanterlig.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 31 Mars , 2008 Skall man drömma så är ju arcona 400 inte helt fel. Det finns även fler som ser mycket bra ut. Dock finns det inte pengar till de. Är ju nöjd med min Nova, kunde varit lite högre innombords. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jaken 0 Postad 13 April , 2008 Om jag hade lite mer deg så skulle jag köpa en Hallberg Rassy 54 el. 62. Finns det några nackdelar på dess förutom priset? Men man skall väl vara tjänstledig bankdirektör för att ha råd. http://hem.passagen.se/yaghan/http://www.text.nu/nyheter-trender/roliga-videoklipp-darfor-behovs-det-korkort-for-bat.html'> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kafka 0 Postad 13 April , 2008 Har själv en Vega som jag är mycket nöjd med men min favorit är Monsun 31:an Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser