MD47 0 Postad 7 Juni , 2007 Hej Håller på att spana runt lite efter en mindre båt. Bella har bl.a. 2 modeller- 630 C resp 650 C. Dessa ser identiska ut och därför undrar jag om det är någon som vet vad skillnaden på dessa två är? Tack på förhand! //MD-47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 552 Postad 7 Juni , 2007 Hej Jag har haft en Bella 630 och jag kollade en del även på 650 som är efterföljaren om jag förstått det hela rätt. (modellvarianterna 650/651/652) Har aldrig sett dem sida vid sida så jag vet inte säkert men så här tror jag: 630 har ett kortare akterdäck och en kortare badbrygga än 650. 630 har även en bulle för motorn på akterdäk och ovanpå den en soffa tvärs båten. Detta pga att akterdäcket även är lägre än på 650:an. Kommer inte ihåg hur akterdäcket ser ut på 650:an om den har någon soffa eller liknande. Bifogar en bild på akterdäcket på 630:an. De 630 jag sett har haft Pentas 250-motor. På de senare 650 finns det flera motorer att välja mellan. Vad tycker jag om båten då? Jo, jag köpte den för att testa om det där med övernattning i båt var kul. Jag gillade det och har sedan dess haft två andra och större båtar. 630:an är bra för att den inte har kapell utan en riktig dörr in till hytten, att den har en riktig toa (de äldre spolar man rakt ut, utan tank) och möjlighet att laga mat ombord. Spisen funkar också som värmare vilket är skönt på hösten. Två personer sover riktigt bra men är man fler är det trångt. Gången är hyfsad för att vara en så pass liten båt. Kolla min båt via länken nedan: http://www.maringuiden.se/sjobodar/;sub=minbat&sok=bella 630&battyp=0&langd=0-0&lan=0# Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MD47 0 Postad 7 Juni , 2007 Hej Tack för informationen. Vet du hur mycket den drog per nm? //MD-47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 552 Postad 9 Juni , 2007 Jag har för mig att den drog ca 1,2 men jag kan kolla i mina anteckningar som jag har vid tillfälle om du vill. Naturligtvis beror det på hur man kör och hur mycket last man bär men har för mig det var något i den stilen i snitt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser