lovenvik 0 Postad 6 Juni , 2007 Jag och min polare har byggt en pylonstång till min Jofa idag. Såg hur bra ut som helst när vi satte dit den. Sedan när han skulle dra upp mig på wakeskate så höll båten på att välta bakåt och båten for åt alla de håll. Nån som kan ge lite tipps vad som kan vara fel? Se bild på resultatet av byggnationen. Ser bra iaf. Obs pylonen är 2m hög. Bottenplatta på 40*50*3 Senast ändrad av lovenvik | 06 juni 2007 | 22:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
biff 1 Postad 6 Juni , 2007 Det ser ut som båten är lite för liten med en så hög pylonstång vad väger båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 6 Juni , 2007 Tror du måste sänka pylonen, prova med några decimeter. Har själv en pylon, Big Air pylon, men det är en större båt. Har dock aldrig varit några problem men stabiliteten. Prova att sätta nån i fören som tynger ner fören lite när du skall dra nån. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lovenvik 0 Postad 8 Juni , 2007 Båten väger runt 450-500kg skulle jag tro. En jofa kuling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ollbrs 0 Postad 8 Juni , 2007 Det måste ju blivit en bra Wake iallafall om båten nästan slog runt :-)Du har säkerligen en lite för hög pylon för den båten. Wake on Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser