Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
DxkungenII

Hur lokalisera var vatten läcker in.

Rekommendera Poster


Hej,

Jag har uppskattningsvis 5-10 liter vatten mellan ytter och innerskrov.

 

Jag har tror jag problem med en läckande dyvika. Jag har bytt dyvika inför denna säsong, men då båttillverkaren inte borrat hålet för dyvikan 90 grader mot akterspegeln bilr det en glipa mellan dyvika och skrov. Jag har tätat med sikaflex vid monteringen. Jag börjar fundera på om båten tar in vatten någon annanstans. Skrovet ser fint ut under och saknar synliga skador.

 

Jag behöver expert hjälp på hur jag ska gå vidare. Sänka båten är inte aktuellt ännu. :-) Jag är inne på att plasta igen dyvikahålet då jag får ut vattnet ändå innifrån. Går lagningen att få helt tät? Finns det någon bra litteratur som tar upp lagning av plastbåtar? Jag behöver också tips på hur jag kan lokalisera var det läcker in vatten.

 

Tack på förhand.

 

Trevlig sommar! Mvh Loic

 


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Innan man ger sig in på kvalificerade funderingar över ditt problem. Vad är det för båtmodell du talar om ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Expert och expert ?

 

Om det läcker in borde det kunna läcka ut oxå.

Varför inte ta upp båten på kärra när solen skiner och fylla på med vatten så borde det komma ut på det ställe som läcker in.

 

Prova på biblioteket de har många olika böcker. tex båtbyggarböcker som ofta har reparations tips med i boken.

 

Lycka till och trevlig sommar

 

Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...