Dragos 0 Postad 6 Juni , 2007 Jag har en gammal Lewmar 25 2 speed vinsch från ca 1974. Vet någon hur man demonterar huvudspindeln? eller den bricka som ligger under överersta kuggkransen. Är brickan borta kan de stora rullagren lyftas bort. Hålet i brickan är dock mindre än översta kuggkransen så den går inte att ta bort (utan att göra sönder) före det spindeln eller kransen är borta. På Lewmars hemsida finns en fin handledning men det gäller inte för min vinsch, nya konstruktioner skiljer sig mot de tidigare även om det står i dokumentet att det endast är små skillnader mellan nya och gamla vinschar (här är tydligen en). I princip gäller frågeställningen även Lewmar 8 från samma år. Liknande design. Tacksam för tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thrh 0 Postad 7 Juni , 2007 När jag renoverade en annan modell av Lewmar för en tid sedan hade jag lite hjälp av de sprängskisser och annat som finns på att få på pdf via lewmars hemsida Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser