Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
toastmaster

Någon som vet vad jag köpt?

Rekommendera Poster

Haloy!
Förra våren kom jag över en öppen båt utan motor för 1500 pix. Tyckte det var en bra affär för mina behov. Kom sedan över en sötvattenkörd Mariner 15 hk för 4000 riksdaler. Fick byta en tändspole, kostade mig 500 och lite jobb.
Det kändes som en bra affär. Speciellt med den fina sommar vi hade förra året. Det blev många timmar på sjön.
Nu är jag lite undrande över vad jag egentligenköpt. Kan ju alltid vara intreesant att veta. Kan någon ge mig tips? 

post-20013-1394235087,9675_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt att se på bilderna men det kan mycket väl vara en Ockelbo B14.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att du har köppt grisen i säcken !!

Nej då bara skämtar men det verkar vara en bra affär mycket båt för pengarna grattis !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror också på B14 (de Lux).

Se bilderna.

Texten:

B14 en Ockelbo de märks

Det finns en del fiskebitna som snabbt vill komma till sina favoritställen och för vilka roddbåten inte riktigt duger. Med en 10:a på en B-14 de Lux far den iväg i en fart över 15 knop. B-14 har tillverkats i över 10 år, så 1000-tals nöjda ägare kan vittna om båtens fina egenskaper. En stabil och välbyggd, elegant och praktisk allroundbåt. Du skall inte bli förvånad om Du ser B-14 de Lux i Schweiz eller Italien. Trots de långa avstånden säljs B-14 år efter år i exempelvis dessa länder. Ett bevis på att svensk kvalitet (B-14 är naturligtvis handupplagd) är intressant även ifrån vårt eget land. Så du behöver inte så att säga gå över ån efter vatten, Du kan bara kontakta oss så skall du få nummret på en av våra återförsäljare mellan Ystad och Haparanda. B-14 de Lux - Din nästa fiskebåt.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 06 juni 2007 | 13:45

post-1495-1394235088,12_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En bild till.

Notera hur innerskrovets linjer går, den ljusblå delen, t ex i fören och vid mittbänken. Notera även skrovlinjen, liknar din båt.

Båten på bilden är en B14 de Lux R (ratt) men skrovet är det samma som B14 de Lux (utan ratt).

/Bo

Senast ändrad av bossee | 06 juni 2007 | 13:35

post-1495-1394235088,1645_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...