pekivan 0 Postad 4 Juni , 2007 Hej har en yamaha 70 med vajerstyrning. motorn går inte att rubba. inte ens när man anv. ratten och samtidigt svänger på motorn. jag vet att det inte är vajern det e fel på utan armen som löper i motorfästet. nr 21 på bilden. kan man smörja upp den på nåt sätt? det går att banka in den så den sitter inte helt fast. Hoppas ni fattar vad jag menar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
575fredrik 8 Postad 4 Juni , 2007 Hej. Jag hade ett liknande problem tidigare. Jag satt fast en gummislang med ett par slangklämmor på röret, sen fyllde jag den med 5-56 sen satt jag en bilventil i andra ändan på slangen och drog fast med slangklamma. Sen fram med kompressorn och satte lite tryck på det hela. efter ett tag så kom det igenom hela vägen upp till ratten. Det kan ju vara värt ett försök iaf. Det funkade för mig. Lycka till. Mvh. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rich 0 Postad 4 Juni , 2007 Hej! En lösning kan vara att värma lite på armen så att eventuellt gammalt fett som finns i armen smälter. Sedan svänger du så att du kan se hela armen och fettar in den. Kom bara ihåg att 5-56 inte är ett smörjmedel. Det löser upp gammalt fett och gör det svårare för dig.5-56 löser upp rost och tunnar ut fett/olja. Ha en bra sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rich 0 Postad 4 Juni , 2007 Hej igen.... ..det är inte fel att trycka in lite fett i smörjnipplarna på riggen också.Spec en varm dag när riggen är varm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pekivan 0 Postad 4 Juni , 2007 tack för alla svar. ska kolla imorgon om något av det fungerar. Måste få i den på onsdag morgon. har ingen gasbrännare. vad kan man använda istället? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 4 Juni , 2007 Försök få ut stången så du kan skrapa rent och fetta in. Har hafyt samma problem. Jag har för mig att vi knackade ur stången. Aluminium och rostfritt fastnar ihop då aluminiumoxiden expanderar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pekivan 0 Postad 5 Juni , 2007 från vilken sida bankade du? babord eller styrbord. på min båt sitter vajern på styrbord sida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser