Mambo 75 Postad 4 Juni , 2007 Jag har en utombordare, liten 2-cyl 4 hk Johnson som startar snällt och går hyggligt då den är kall. Men då jag kört ca 5 min börjar den gå sämre och sedan går den ännu sämre efter ytterligare ett antal minuter. Om man stänger av den och låter den kallna en kvart går den bra igen i 5 min, därefter sämre. Någon som kan ställa diagnos på ett sådant beteende? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 5 Juni , 2007 Luftskruven i tanken?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mambo 75 Postad 7 Juni , 2007 Tack för tipset om luftskruven, men -nej. Jag har faktiskt provat köra den med öppet tanklock och det hjälper inte. Måste vara ngt annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 7 Juni , 2007 Det låter ju som att den går varm. Har du skvallerstråle? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 7 Juni , 2007 Hej Jag har en Evinrude 4hk som betedde sej lika som din. Det berodde på att kolven var skadad från något tidigare varmnyp som ledde till grader i spåren till kolvringarna. När motorn blev varm klämde den fast ringarna och tappade kompressionen och blev ursvag. /Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser