ubbe62a 0 Postad 4 Juni , 2007 Hej på er i sommarvärmen. Idag sjösatte jag men direkt infann sej problem. Motorn blir varm, motorn är helt nyrenoverad (B20) och termostaten är ny, så nu börjar jag misstänka att topplockspackningen inte passar (jag har inte gjort renoveringen själv) Vad tror ni? m.v.h Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 4 Juni , 2007 Börja met att plocka bort termostaten helt. Det är enkelt. Blir den inte varm då har du hittat felet utan att behöva riva i motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbe62a 0 Postad 4 Juni , 2007 Hej! ja det låter som ett enkelt sätt, ska prova det i morgon. tack för svaret. Urban. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbe62a 0 Postad 5 Juni , 2007 Hej! problemet med värmen var att termostaten var för 92* alldeles för varmt alltså. urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 7 Juni , 2007 Skönt när det är enkla fel! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser