Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
Lady_Stardust

Mälarens pärlor...

Rekommendera Poster

Har någon några tips för den underskattade Mälaren? Kan vara sevärdheter, gäst- och naturhamnar eller vad som helst.

Fick tidigare tips om både mysiga Gunnviksviken och Södertäljeklubbens Slandökalv som vi hade stort utbyte av under slutet av förra säsongen.

Ämnet har säkert redan diskuterats i viss mån, men det är väl aldrig fel med en uppdatering inför 2007? Och jag är knappast den enda som har plastladyn liggandes i Mälaren. Fram med Mälarens pärlor, vänner!

post-26636-1394235086,2264_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan varmt rekomendera Ridön och Ridöarkipelagen söder om Västerås. Kanonfint naturreservat med många små skyddade vikar att lägga sig i.

Finns även ett flertal klubbholmar som man kan besöka i området.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är helt riktigt, Ridö är helt ok,men jag undrar hur ofta du kommer iväg så långt...det tar väl ett par dagar för dig att komma dit.smiley-laughing.gif\ calle D alltså!!

Senast ändrad av kungsholmen | 04 juni 2007 | 07:03

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ju hemmahamn i Västerås, så man är väl nere på Ridöns baksida på ca 1,5timme.

Ska man till den andra Ridön nere vid Björkfjärden, ja då tar det ju tid...frågan är om en semester räcker till 1.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK ! sorry, jag trodde att du låg i karlbergskanalen med tanke på båtbilden, därav min kommentar om sträckan. Ha det bra!smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...