Christophe_d 0 Postad 3 Juni , 2007 Hej Jag vill bara upplysa hur enkelt man kan bli lurad med val båtförsäkring. Köper man båt hos handlare är det ofta Atlantica som dem kör med. Har nyligen beställd ny båt och jämfört försäkringar. Atlantic skulle kosta 6700 om året. Folksam 10900!!! Det billigaste var Alandia med 3500 och Dina (finns kanske bara i Bohuslän) med 2733. Vilka skillnader för samma båt. Örnvik 640, inombordare 135hk, 300.000 båtpris. Senast ändrad av Christophe_d | 03 juni 2007 | 22:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljud 7 Postad 3 Juni , 2007 Shit pomfritt! Jag valde Atlantica, dom var billigast när jag gjorde nån sorts sökning, man kanske skulle ha ringt runt, helt enkelt. Tack för tipset! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 3 Juni , 2007 Kolla villkoren noga, vad som ingår i försäkringen, hur länge du får ha båten i sjön, självrisk osv. Ganska ofta är Svenska Sjö billiga när man är med i båtklubb. Har själv Atlantica då de var billigast när jag teckna försäkring på båten jag har nu. Kanske skulle kolla lite vad andra bolag har i premie på motsvarande försäkring idag. Lite slöhet är enda jag kan skylla på... Lätt att bli kvar i samma bolag år efter år. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elektro1 0 Postad 3 Juni , 2007 Hej Hopp. Jag har en Crescent 450 Winner med en 30Hk 4-takt. Allt nytt. Har kollat runt hos olika bolag och måste säga att i mitt fall låg Atlantica bra mycket över det lägsta pris jag kommit fram till. Nämligen IF som har outstanding bäst pris samt ÄVEN BÄST villkor. De har en kampanj på ett tillägg just nu som heter BåtXtra och som är gratis första året, i princip är du täckt för ALLT med den försäkringen. Atlantica tog 3284 kr för helår, IF kom ned på 2 103 kr för helt år. Att det kan skilja så mycket mellan olika bolag är otroligt. Så att leta runt är något man MÅSTE göra. Senast ändrad av elektro1 | 03 juni 2007 | 23:08 Senast ändrad av elektro1 | 03 juni 2007 | 23:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 3 Juni , 2007 Det diffar 50% på premien om man jämför högsta och lägsta självrisk i Svenska Sjö, så det gäller att läsa vilkoren när man jämför mellan bolagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 3 Juni , 2007 Hej Kolla även med Länsförsäkringa - bra o billiga. /Kjell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljud 7 Postad 4 Juni , 2007 Så jobbigt är det ju inte att byta bolag, dessutom borde högra medvetenhet från kunder som byter ofta hålla ner premierna i allmänhet. Jag ska verkligen försöka komma ihåg att kolla alternativ när min försäkring löper ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Christophe_d 0 Postad 4 Juni , 2007 Det är precis den omedvetheten försäkringsbolagen utnytjer. Visst bör man jämföra rätt med samma självrisk och användningsperioden. Jag har hittad en försäkring som är alltså 3 ggr billigare än Fol-skam och ändå samma vilkor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 4 Juni , 2007 Fråga: bårförsäkring Ingår det inte bår i drulleförsäkringen ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser