Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
Petey

Trimma Mercury 402?

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en Mercury 402 från -76 och funderar på ifall man på något någorlunda lätt sätt kan få ur några fler hästkrafter ur motorn? Åkte nämligen vattenskidor efter den idag och kände att det kan behövas lite mer kraft i motorn .

//Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att byta upp sig till en större motor istället för att trimma. En liknande något större motor kostar inte så mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Enklas är väl att lätta ekipaget, ut med allt onödigt och sen en rejäl lavemang detta gällande även den du släpar runt på skidorna. 

ang motor så 402 är väl en den 2 cyl och den har de nog plågat ut de som går redan vid tillverkningen, hade en 402 innan och den var nästan löjligt känslig på ändringar av propellern åkte med 3 bladigt och ankan gjorde enl båtar som fartkollade jämnsides knappt 20 knop när jag fick ur mest ur den.

så byt upp dig 40 hk är löjligt lättsåld storlek på motor och köp en billig 80-90 hk istället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Du kan ju prova en propp med mindre stigning för att få mera klipp vid skidåkning.

//Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för hjälpen!

Tror det blir en 60 hk det borde räcka båten är ca 4 meter lång och 1,60 bred så... ifall någon har en 60 hk med kort rigg att sälja så är jag aspirant :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...