hellebjork 0 Postad 3 Juni , 2007 Har en Tehri Micro fun, är det rent vansinne att försöka sig på att dra en åkring efter den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Beckman 0 Postad 3 Juni , 2007 nej det ska det inte va, det är väll inga större krafter för att dra en ring, har du en motor på 15hk kommer det nog gå bra. Rättamig om jag har fel, jag hade en mindre rib 330 den drog jag som en kneeboard efter fast hemmabygge. Det fungerade fint. Fast du kanske inte kan åka mer än 1-2 personer efter båten beroende på vikt. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellebjork 0 Postad 3 Juni , 2007 Jag har en Yamaha 20hk på båten, så kraften borde finnas där. JAg tänkte mest på vältrisken och så, det blir väl rätt stora krafter av ringen när man svänger? Men jag vet inte heller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 4 Juni , 2007 jag har en kompis som har en micro fun med 15hk och han kör vatten ring efter den ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Beckman 0 Postad 4 Juni , 2007 jag har svårt att tänka mig att båten skulle välta om en person sitter i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 4 Juni , 2007 Ett dragblock är bra att ha så att draget fördelas över akterspegeln, annars blir draget på innersidan kraftigt vid kurvtagning och då kanske det kan hända grejer! Åkte ring bakom kompisens Mikrofun med 20hk fungerar kanon. Riktigt rolig liten båt!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellebjork 0 Postad 4 Juni , 2007 Härligt! Har dragblock och lina kvar ifrån förra båten. Dock är det punka på ringen, men då vet jag att jag kan införskaffa en ny utan dåligt samvete då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser