waccas 0 Postad 2 Juni , 2007 Hej på er alla jag har ett teakdäck på min båt jag har fått många förslag angående hur man får rent däcket sista förslaget var att slipa däcket med ett fint papper och sen olja in däcket igen är det någon mer som tycker likadant eller något annat förslag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 184 Postad 5 Juni , 2007 Skulle börja med rengöringsmedel. Såpa och borste tvärs fibrerna brukar funka bra. Andra kör med klorin i svag blandning, andra med oxal- eller citronsyra (se tips, http://f16.parsimony.net/forum28829/messages/30201.htm). Testa det innan slipning som sliter på däcket i onödan om det inte är fårigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Asperyd 0 Postad 5 Juni , 2007 Jag har använt Snappy Teak till mitt teakdäck och resultatet har verkligen blivit oerhört bra. Det både rengör och rekonditionerar, och lägger du dessutom på Snappy sealer efteråt har du ett teakdäck som håller sig fint länge. Skall i ärlighetens namn också nämna att jag inte testat så många andra metoder hittills, men Snappy fungerade fint! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser