bjorn_o 0 Postad 2 Juni , 2007 Hej!Såg precis ett par annonser med beg Bayliner som såg riktigt tuffa ut, men har för mig att de hade dåligt rykte ett tag. Nån som vet om det ät bra båtar? Funderar mest på flybridge nu, men är inte så insatt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 2 Juni , 2007 Bayliner hade user kvalitet i slutet av 80-talet. Från mitten av 90-talet och framåt så har jag fått uppfattningen att dom varken är bättre eller sämre än andra amerikanska fabrikat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 2 Juni , 2007 Det går och få tag i fina Bayliner ochså...Det finns väl ingen båt som är helt perfekt..limmade mattor det sitter ju i var och annan jänke båt. lycka till i sökandet Senast ändrad av knoptoken | 02 juni 2007 | 18:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 2 Juni , 2007 björn_o, Det är ungefär som Patrik_ skrev. Under 1980-talets båtboom sprutade Bayliner ut båtar på marknaden men de hade noll kvalitetskontroll. Usel kvalitet på många av deras modeller under den tiden. Sen när dammet lags sig och mer normala förhållanden på båtmarknaden kom så började Bayliner få hyfsad kvalitet på sina båtar och är idag inget sämre än nåt annat amerikanskt märke bland de som tillverkar vanliga nöjesbåtar. En Bayliner från mitten av 1990-talet och framåt är det nog ingen större fara att köpa om den fått normal omvårdnad och service genom åren. Men man får inte glömma att vi i norden har ett annat klimat än over there. Mattor som är limmade mot durken och sidorna i båten, vinylklädda paneler inne i båten osv kanske inte står sig så bra i vårt klimat. Man kan få mycket båt för pengarna som det brukar heta om man kan få tag i en välvårdad beg Bayliner. Men den bör nog helst vara svensksåld och CE märkt då så är det mindre risk att det är nån sån där stormskadad båt som letat sig hit genom drömmar om klipp. Har du några exempel på båtar du kollat på? Läste om nån Bayliner med flybrige de testa som beg i nån båttidning men jag kommer ej ihåg så här på rak arm vilken modell det var. Mvh Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 2 Juni , 2007 Det där med kvalitets kontroller ...det var ju tack vare att efterfrågan blev så stor ...mycket av det dåliga ryktet kom från konkurenterna,det är ju ganska poppis om en annans båt säljer bättre... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 2 Juni , 2007 knoptoken, Jovisst, de tillverkade sina Bayliners i sån takt så de sket i kvaliteten. Ett vanligt fenomen när det tillverkas i för snabb takt, det gäller inte bara båtar och Bayliner. Tanken är ju att det gäller att passa på att få ut så många båtar så snabbt som möjligt medan efterfrågan finns. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 2 Juni , 2007 så var det med dom flesta märkena och är en idag med båtar även Nordiska Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bayliner2650 1 Postad 3 Juni , 2007 Hmpf....Folk får tro vad dom vill om Bayliner, man jag HAR en och VET....Jag har en 89:ans 2655, hur fin som helst...Okey, det är lite skavanker här och var men det finns det på nyare oxå...Och det är ju faktiskt ett av dom bättre skroven på dom...Varför racka ner på ett märke..Alla köper väl efter vad man trivs med och speciellt efter vad man får för pengarna.Vilka härliga utrymmen, midcabin, dusch inne å ute,micro,ac, etc, etc..Det är jäkligt mkt båt för dom slantarna man lägger ut,tro mej..Man får betala klara fantasipriser för dom kända märkena som Nimbus, Albin, Ockelbo, etc...Jämför med vad man får för pengarna så är det ju givet vad man bestämmer sej för tycker jag...Har haft en Nimbus 26-77...En fin båt det oxå, men det fattades något och det var fartresurserna.. Tack för ordet och ha en skön båtsommar alla... MVH Peter.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 3 Juni , 2007 Jag måste säga att man får väldigt mycket båt för pengarna (räkna gärna på olika modeller av båtar ungefär lika gamla, skick och pris...så får även den tveksamma tillbaka synen)... .hmm.. MEN, Visst har jag sett skräckexempel på misskött bayliner, men det har jag gjort på Windy, Tremlet, Nimbus mfl också. Som alltid gäller det att man sköter de grejer man har efterbästa förmåga, och kan man inte själv får man lätta på lädret... För den största ekonomiska förlusten gör den som inte sköter sin båt, bil, hus eller vad det nu är. Och visst finns det mkt fina Bayliner, Nimbus mfl från slutet av 80-talet, men dom är inte så många, men dom finns och är helt underbara båtar. Min absoluta åsikt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orre72 0 Postad 3 Juni , 2007 Jag håller fullständigt med dig Robban !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Perra 1 Postad 3 Juni , 2007 Den eviga Baylinerdebatten kör igång igen.. Jag har haft en 2755 -89 och en 2855 -99 Viss skillnad på kvaliteten är det,men det vore fan annars om man ser på prisskillnaden.. En rent livsfarlig sak på de äldre r bensintanken,den måste absolut bytas.. På vår 2755 var det inte mindre än 17 punkt korroderingar...fulltank under motorn är ju ingen hit.. Kör nu Nimbus som är mkt dyrare....Men mkt bättre i kvalten än 2855an är den inte.. Nyare Bayliner verkar väldigt bra.. MVH Perra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser