cataholm 0 Postad 1 Juni , 2007 Hej ! Vad kan det vara? När jag startade motorn (B20) blev det smällar i förgasaren och motorn dog. Så höll den på ett tag, men till slut fick jag den att gå. Jag tyckte dock inte att den lät som förra säsongen då den gick som en pärla. Vad kan ha hänt under vintern ? Någon som har tips på vad det kan vara ? Hälsningar från en frustrerad B20-ägare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 1 Juni , 2007 Bara lite tjurigt vårhumör går säkert över när allt börjar täta, fukten tränkt ur, och du lyckts köra stiften rena från all konserveringsolja mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyTheBest 7 Postad 1 Juni , 2007 Kanske kondensvatten i bensintanken. Häll i lite frysskydd i tanken. Är det för mkt vatten i tanken kanske du får göra rent lite mera grundligare. Kolla tändningen, brytarspetsar, kondensator, rotor är också heta tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 2 Juni , 2007 Typiskt symtom på fuktigt fördelarlock. Vill du inte investera i ett nytt, så tvätta åtminstone ur det så fukten inte får hjälp av gammalt koldamm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkengoran 1 Postad 2 Juni , 2007 Hej. Att det smäller i förgasaren tycker jag tyder på tändningsfel.Kolla att tändkablarna sitter rätt.Tändföljden skall vara 1-3-4-2 räknat moturs från märket för första cylindern. Lycka till. Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 2 Juni , 2007 Hej på dig jag har en b-30 som var väldigt tjurig men efter alla uteslutningsmetoder med konde stift brytare bränsle så skiftade jag kablarna i fördelarlocket typ ettan mot sexan osv sen funkade det perfewkt prova det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cataholm 0 Postad 4 Juni , 2007 Hej och Tack för alla tips ! Göran hade rätt. Jag hade förväxlat tändkablarna till 2:ans och 3:ans tändstift när jag gjorde dom rena innan sjösättningen. Slarvigt av mig men det var skönt att det inte var något annat. Premiärturen gjordes den 4 juni och allt gick bra. Önskar alla en skön båtsommar med minimalt av problem ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser