ljud 7 Postad 1 Juni , 2007 Är ute på sjön och skriver detta på en mobil, om det ser konstigt ut. Har kört motorn idag 2.5 h den har laddningseffekten 60A. Hur länge vågar jag har plottern på (Garmins 420) utan att ha motorn på? motorn är en ny Mercury Optimax. vill lägga ut lite waypoints till imorgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hansni 0 Postad 1 Juni , 2007 Hej!Från manualen på www.garmin.com: 15W max vid 13.8 VDC 15W blir en dryg ampere så du bör lugnt kunna annvända den en halv till en timme för varje minut som du har kört motorn! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljud 7 Postad 2 Juni , 2007 Tack Hansni! det var vad jag ville höra.. då är det ju lugna puckar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 2 Juni , 2007 Ursäkta att jag blandar mig in i denna tråd, vet någon om en Lowrance 5150c drar ungefär lika mycket ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HRJocke 0 Postad 2 Juni , 2007 Drar 700mA med ljus på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freddie1 2 Postad 2 Juni , 2007 Motorn ger 60 A laddningen men drar också mycket av den strömmen själv. Så netto till batteriet att använda till plotter lanternor etc blir mindre än 60 A. /Freddie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser