Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
antirakan

Vad kör du med för kärring?

Rekommendera Poster

Blir allt som oftast förvånad nere i hamnen. En båtgranne åker Bayliner 245 modell -05. Men när jag en dag tittade in så döm av min förvåning vad jag såg sittande i skinnsoffan. 

 

Den ekvation går bara inte ihop.

 

Själv åker jag Sea Ray 230 och kör med ett Italjensk fullblod. Kan dock ej rekomenderas då det är snabbaste vägen till ekonomiskt självmord.

Den jäveln kostar mig mer än båten. Spacklet mm. skiter jag i. Faktiskt usel kvalité. Jag har årsmodell -78.

 

Sen jag plockade upp henne i november har följande strulat:

Båda arla behållarna har börjat hänga. Helt sjukt hur de kan bli så men enligt kompisen och en granne är de uppslitna.  

Urin läckage ggr 2. Samma packbox som gått sönder eller blivit uppsliten 

Knäna knarrar. 

Hjärnansläpp ett flertal tillfällen. 

 

Hursomhelst så är hon riktigt snygg att se på. Trist bara när grejerna inte håller att slita på. 

 

Kommer byta ut henne till hösten...

 

post-22311-1394235084,7512_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan få köpa min.

Lätt begagnad och en jävel på att ro.2.gif\

Hon kan gå i koppel och är van vid kätting i köket.

 

Säljes pga. nyköp.

post-12925-1394235084,9009_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter som om du har kidnappat någon stackare och skrämmer henne med ett bollträ eftersom hon inte kan hålla tätt.

Dricker du träsprit, eller vad är det för fel på dig eftersom du inte kan se och luktsinnet måste nog vara totalt utslaget om man ska gå på den målande beskrivningen.

Det finns utmärkta psykläkare som kan hjälpa dig och det kostar visserligen 300 kr men i ditt fall så är det nog gratis som gäller.

 

Läste häromdagen att EU ombudsmannen hade lite klagomål från Sverige och jag hoppas att hon vänder sig dit.

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

 

Inser att man nog är lyckligt lottad som har kärring som är minst 15 år yngre än båten och med betydligt vakrare linjer. Tänk om det vore tvärtom vilken hemsk tanke

 

Du antirakan ta din Bayliner granne som skräckexempel, behåll istället din italien donna, ta med henne på en spagetti semester och sen är hon nog som ny igen.

 

 

 

Senast ändrad av nikitalord | 02 juni 2007 | 07:21

post-15930-1394235085,335_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det italienska motorer ? (i grundutförande).

Kanske är den som beskrivs 2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Orven!  jag tror nog anti rak en har annat än motorblock i huvudet.

 

Är det inte hans bror Räkan som är både båtgranne och Bayliner ägare inte undra på att han blivit ljusskygg nu när han gängat sig. 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar för det Steve.26.gif\

 

 

Visst stämmer det, som några redan gissat.

Båtgrannen är brosan med storhets vansinnet som äntligen fått sin Azimut han kallar henne så, men vi andra kallar henne för asmutan.  Men hon verkar både snäll och huslig och hon har fått brosan att helt lägga sina finansminister planer på hyllan. 

 

Tycker Tina med lite omtanke för oss andra kunde ge henne några kvinnliga tips. 

 

  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Kan det vara möjligt hon sjangserat så sen ni börjat gänga henne hade det inte varit för frissan så hade man inte känt igen henne från semesterkortet.

 

  

 

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=127114

 

Skrivet: 19 november 2006 | 12:18

Kan ju vara så, att den som skickade det här kortet till mig har rätt, där Räkan och lillräkan har det gott och planerar nya dåd.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Undras hur samma packbox går sönder 2 gånger.

Försöker hon rymma 13.gif\

 

Du får knyta till ordentligt runt packboxen 2.gif\

post-19228-1394235087,1235_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Tror nog den omtalade packboxen är av annan mer omslutande modell för axieltätning. he heee

 

Men vad använder du boxen du har bild till?? dra efter båten, snöskotern eller vad? ser nästan ut som en uppfällbar takräcksbåt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sådan där köttbox som man kan ha efter scoter m.m.

Jaktversion och den passar bra med tanke på Drakula som finns på första bilden och som hukar sig för språng 2.gif\

(Första bilden i tråden alltså).

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst


ok användas som handväska för räktanten, de var nog från henne stålarna kom till båten.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...