hellebjork 0 Postad 31 Maj , 2007 Är som så att när jag gasar på upp till säg 85-90% av full gas och sen full gas så upplever jag ingen skillnad i draget, bara det att motorn låter mer. Går det att få den att dra hela registret ut på något vis? Är det proppbyte som gäller? Har en 83ans Yamaha 20HK. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarsaP 0 Postad 1 Juni , 2007 Det låter som ett propp byte kan vara lämpligt. Hade själv en Yamaha 30 Hk somjag bytte till en med mindre stigning på och det blev en helt annat motor. Varvtalet, draget, toppfarten och även bensinförbrukning ökade.. :-) Kolla runt om det finns någon du kan låna en proppe av och testa. //Larsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellebjork 0 Postad 1 Juni , 2007 Tack för det snabba svaret! Hade på luringens att det var proppbyte som gällde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 1 Juni , 2007 Det är oxå motorns vridmomentskurva som gör att det sissta gas på draget inte har så stor innverkan vill jag tro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarsaP 0 Postad 1 Juni , 2007 Dom där sista 10-15 procenten vara vara svår att få ut, ibland omöjligt. Det jag gjorde var att jag helt enkelt tog min dåvarande svärfars propeller, han hade en motor på 20 hk och det blev som sagt en rackarns skillnad.. Troligtvis var inte den proppen den mest optimala för min båt och motor men skillnad blev det som sagt. Så tipset kvarstår, testa att låna en proppe någonstans innan du lägger ut slantarna på en ny. //Larsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser