Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024
Rich

matchrace marstand och musto...suck!

Rekommendera Poster

Hej!

Med risk för att verka väldigt nedlåtande och gnällig känner jag att jag vill säga detta ändå. Marstrand matchrace och musto är bara ett stort jävla reklamjippo och har ingenting med sjömanskap och båtkultur att göra. Visst...låt dem ha några veckor på marstrand där de kan glänsa lite i sina reklamkläder och överdimentionerade solglasögon från Gucci. Men sedan får det räcka. Sjömanskap båtkultur och semester ska innehålla respekt kunskap och ödmjukhet. Detta är absolut inget som denna typ av arroganta människor vet hur man handskas med.

Tack för mig. Nu känns det bättre.

Trevlig sommar till alla! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur understår du dig att påstå något sådant ??

skämt å sido....jag instämmer med din åsikt till 100%.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha, det är väl ingenting!

Finns något som heter Louis Vuitton Cup och Volvo Ocean Race!

För att inte tala om Eurocard Gotland Runt.

Tror även de tävlingarna är sponsrade..?

9.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Marstrand matchrace och musto är bara ett stort jävla reklamjippo och har ingenting med sjömanskap och båtkultur att göra.

Jag förstår inte?

Har nån påstått detta?

Vill du inte ha några tävlingar?

Det är väl som allt annat, biltävlingar har inte så mycket med vanlig körning i trafik heller??? Eller Karatetävlingar och hur man skall uppföra sig ute på stan?

Vad vill du säga med detta???

Jag tycker det är bra med segeltävlingar då jag är intresserad av detta.

Om det då behövs reklam och sponsring för att arrangera en tävling så är väl det inte mycket att göra nåt åt? Ser du inte på reklamfinansierade TV-kanaler heller???

Mvh / Håkan

Mvh / Håkan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, reklam hör väl till! Reklam finns med i alla sporter. Titta bara på F1 och hockey t.ex. Sen blir man ju inte sämre på det man utövar bara för att man har en logotype.

Senast ändrad av Crona | 01 juni 2007 | 11:44

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad fasen var det för något? varför kom inlägget flera ggr?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Du har helt rätt. Reklam finns överallt och det finansierar mycket. Men det som jag egentligen ville säga var att hela Marstrand ,exempelvis, genomsyras av ett visst nonchalant och arrogant klientel av människor som uppträder i lånta fjädrar. Jag skulle vilja säga att det är ungefär som ett västkuskt stureplan på sommaren. Det tror att de äger stället. Marstrand är ett fint gammalt västkustställe med långa långa fiskar och lots-traditioner i sitt bakvatten som är exploaterat av ett mycket utbtrett komersialistiskt tänkande. Jag tror att du förstår vad jag menar om du verkligen vill.Eller?

Med vänlig hälsning.

Glad sommar till alla. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jag förstår nog. Mycket sk. brats eller vad dem nu heter. Båstad under tennis veckan är ungefär desamma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, bratsen har man inte mycket till övers för under marstrandsveckan. Ömsesidig respekt finns det inte mycket av heller. Grannbåten spelade hög musik till klockan fem på morgonen... Nä, det här året avstår jag hellre. Föredrar fina naturhamnar i goda vänner lag.

En polare berättade om när han hade varit ute en kväll på marstrand och kom tillbaka till sin Maxi racer för att gå och lägga sig. Då satt det i förpiken en kille som han aldrig tidigare träffat, dyngfull och med en kniv i handen, och skar sönder polarens spinnaker.
Jag är stolt över min polare. Själv vet jag inte om jag kunnat behärska mitt våldsamma inre i en sådan situation. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gör som The Ramones sjunger:
Beat on the brat with a baseball bat - Oh yeah! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om ni nu inte gillar Marstrand under match raceveckan så åk inte dit. Jag gillar inte Båstad under tennisveckorna så då åker jag inte dit.

Sluta gnälla!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Själv bryr jag mig inte om alla Brats!

Låt dom glida runt i sina mustokläder och rosa Lacoste skjortor.

Jag tycker det är kul att åka till Marstrand pågrund av att det är kul att titta på segling.

Vad gäller gamla traditioner på Marstrand är det sant att där finns gamla Lotstraditioner. Det storskaliga fisket försvann dock vid förra sekelskiftet och ersattes av sociteten som kom i sällskap med Oskar II.

Att det fina folket håller till på Marstrand är med andra ord inget nytt fenomen!

Ett större problem är alla rika norrmän mm som köper upp alla gamla övriga kustsamhällen utmed bohuskusten. Där kan man prata om att döda genuina kustsamhällen med både lots och fiskartraditioner!

Senast ändrad av Robbie | 13 juni 2007 | 14:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med Robbie, norrmännen större risk än bratsen...stökiga och med mentaliteten att igen från storebror tar dom för sig på hela kusten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hei,glöm inte at hela Vestkusten för inte lenge sen var Norsk helt ned til Marstrand.

mvh

Slaraffen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En god historia om Marstrand och segling.

Min son och 2 av hans kompisar lånade båten och skulle till Marstrand. Vi bor i Malmö så tillfartsseglingen var ca 170 distansminuter. Unga och ivriga så togs hela etappen på en gång. Efter ett dygn på havet sov grabarna några timmar vaknade på kvällen och skulle göra Marstrand. Efter ett par öl träfade dom några tjejer i senaste Musto modet.

Grabbarna frågade: Vilken båt kommer ni i då.

Tjejerna svarade nej vi kommer med bussen från Göteborg.

Men varför har ni seglarkläder om ni kommer med buss.

Det ska man ha här på Marstrand löd svaret.

Men ni då Skåningar hur kom ni hit.

A vi seglade i går morse från Malmö.

Men varför har ni inga seglarkläder.

Vi kan segla sade grabbarna och gick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Norska gränsen gick faktiskt ända nere vid Göteborgs norra skärgård!

Det finns ett gammalt ordspråk i Göteborg som lyder följande:

Det finns bara en norrman som har kommit oinbjuden till Göteborg och det är Tordenskjold. Han är också den enda norrman som aldrig har kommit in i Göteborg.

Även om halva min släkt ursprungligen kommer från Norge (Telemark) tycker jag fortfarande att det är tråkigt att rika norrmän mm köper upp och mer eller mindre dödar genuina kustsamhällen. Det vore väl trevligare med kustsamhällen som levde året runt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hei,skämt å sida,er helt enig.Er selv norsk,og har seilt på den vakre vestkust i over 20 år.Det ville være veldig synd om utviklingen blir i Sverige som i Norge,hvor noen få med altfor mye penger kjøper opp flotte platser,privatiserer så almenheten inte kan bruke dette,og inte minst,er m,ed på å styre priser opp i vannvittige høyder.

Boplikt/bruksplikt er tingen!!!

mvh

Slaraffen som er veldig glad i vestkysten slik den er i dag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hmmm...om man nu ska vara lite allvarlig, norrmän är som svenskar och alla andra de flesta är trevliga och som folk ska vara. Men liksom svenskar och andra finns det en liten minoritet som är stökiga och stöddiga och tror de äger världen.

Jag anser att unionsupplösningen 1905 är ett nederlag för svenska och norska folken. Tänk vad bra vi kunde haft det tillsammans. Därför har jag unionsflaggan på min båt.

Ni normänn och andra är välkommna att njuta på Marstrand och andra västkustmetropoler under sommaren. Ni som inte trivs behöver inte komma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

och Rich gillar du inte Musto och Gucci så köp inte produkterna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Instämmer med både dig och slaraffen!

Inför boplikt i dom små kustsamhällena så att vi får en levande kust.

Har man svårt för Brats och folk i Musto jackor kan man ju hålla sig borta från Marstrand. Som jag nämnde innan har Sociteten hållit till på Marstrand i över 100 år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker vi kan införa boplikt i Spanien också så de snyltande golfande pensionärerna inte flyttar dit över sommaren! Inte anpassar de sig till den genuina spanska kulturen eller lär sig språket heller... 8.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anser du att golfspelande pensionärer skapar öde samhällen i Spanien?

Själv har jag inte undersökt detta speciellt noga!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...