Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
AudiTQ

Trimplan Buster XL ??

Rekommendera Poster

Visst kan man sätta på trimplan på en Buster XL ?  visst borde det vara så men har någon sett en Buster XL med trimplan ?

Funderar på att montera trimplan på min Buster då jag provat polarens Silver Hawk 5--nånting.  och det kändes riktigt skönt att köra med trimplan.

Mvh N

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst går det. T ex Bennet M80 kitet bör funka:

http://www.bennetttrimtabs.com/m80120.htm

http://www.batnet.se/batnet/kategori/utrustning.php?aid=82

Trimplanet är ca 10 x 9 tum (25 x 23 cm) nåt sånt ungefär.

Kolla den här Buster XL som har trimplan (syns lite dåligt men man kan skymta hydralkolven). Se bilden.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 31 maj 2007 | 23:21

post-1495-1394235079,0509_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

........ja, varför.... tror du ????

Senast ändrad av AudiTQ | 01 juni 2007 | 13:59

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Monterade du trimplan någon gång? Om så var fallet blev det någon skillnad?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har just beställt en ny Buster XL med Yamaha F100-motor och (givetvis) trimplan. Det kanske bara är jag, men finns det något mer irriterande än en lite snedlastad båt som går snett...det är ju omöjligt att njuta av båtåkandet då. Jag blir en riktig fascist som ber folk flytta sig fram och tillbaka för att få en rak gång :)

Jag återkommer med en redogörelse för hur det funkar.

/N

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag hunnit testköra Buster med trimplan. Jag kan ärligt säga att jag nog nästan inte klarat mig utan dem. Precis som med andra planande båtar är det svårt att lasta på ett sånt sätt att båten går rakt i alla vindriktningar och hastigheter. Och om man som jag avskyr en båt som går snett är trimplan underbart att ha!

Värt varanda krona m a o!

/Niklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilka trimplan och vilken storlek köpte du ?

Underbart när allt blir som man hoppats.

Tabman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trimplanen satt på vid leverans (köpte ny båt) och är av märket Bennett, tror det är deras minsta modell. Vill du lyxa till det lite är det väldigt skönt att ha en trimplansindikator också. Det har inte jag i dagsläget men funderar på att uppgradera till detta vid tillfälle.

/Niklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du monterar på Indikatorer skall du välja EIC5000 du får då 3 i ett, Manöverpanel, Indikatorer, Automatisk återgång av trimplanen när tändningen stängs av.

Om du går in på www.hansenmarine.se så hittar du EIC5000 under Bennett.

Tabman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, sorry, visste inte att du hade bättre koll på läget än vad jag hade... :)

Vet du vad en EIC5000 kostar? Det vore ju extremt trevligt med alla tre funktioner i ett...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Niklas,

Bennett EIC5000 kostar från ca 3600:- Skrattande

post-10003472-1394236366,2876_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På många Amerikanska forum figurerar Tabman och hjälper folk med trimplansproblem, främst av Bennetts fabrikat. Jag tror det är ett led i deras kundsupport som är välkänd för att vara mycket bra däröver. Är det så att vi fått en svensk motsvarighet? Mycket bra i så fall tycker jag!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jasså...ser man på. Nåja, jag ser egentligen inga problem med att företag figurerar på forum, det är bara positivt sålänge det inte är direkt reklam.

3600 bara för indikator tycker jag låter dyrt, men man kanske får hosta upp med slantarna ändå. Det vore ju sjukt smidigt.

/Niklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Niklas, visst är jag expert på Bennett och har jobbat med dessa i många år.

Min avsikt är inte att göra diretreklam för Bennett trimplan utan hjälpa de som har problem och komma med tips och råd. Tidigare i veckan gav jag tips till en med Insta Trims trimplan.

Det finns ca 20 tusen båtar i Sverige med Bennett trimplan och detta är för Bennett ett bra sätt att kunna hjälpa till och ge service till sina kunder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag fick jag vår nya Buster Magnum med QL BTS som är Volvos variant på trimplan. Jag har fått vänta på båtleveransen i 3 veckor pga trimplansleveransen men båtsäljaren insisterade på dessa trimplan. Efter första testen är jag possitiv! Bara en sån sak som att trimplanet går tillbaka då man stänger av båten!

http://www.great-water.com/pages/QL/QL_Trim_Sys.htm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...