edvin333 0 Postad 31 Maj , 2007 Hej,Ett av mina vant verkar vara för kort, Jag spänner det i botten men det är ändå slackt. Hur förkortar man det enklast ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 237 Postad 31 Maj , 2007 Låter som om det är för långt..? Kan kortas på en riggverkstad för en dryg hundring styck. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
edvin333 0 Postad 31 Maj , 2007 för långt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MS20 0 Postad 2 Juni , 2007 En riggare med erfarenhet hade nog rekomenderat att byta ut vanten helt beroende på hur gamla de är. Mer än 15 år gamla hade jag byt ut dem. Hör med Nisse på Proctor i Henån. Att klämma på nya ändstycken på gammal wire är fel tycker jag.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 Juni , 2007 En dylik kanske kunde lösa ditt problem temporärt. http://www.hjertmans.se/shop/artiklar/artiklar.asp?rubnr=1053 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 2 Juni , 2007 Vad är det för båt? Vant håller normalt samma längd, däremot kan avståndet mellan infästning i röstjärn och mast ändras, tex. pga svaga röstjärnsinfästningar, effekter av grundstötning, svag maststöttning, mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser