Rich 0 Postad 31 Maj , 2007 Hej! Äntligen! Här finns säkert någon som vet varför våran motor fyrtaktar/hostar sista 3:e delen av gaspådraget. Vi har en uttern 6000 ca 800 kg med en evinrude 70 hp.Motorn är så gott som ny. Kan det kanske ha något med propellerstorleken att göra. Trimplanen? Jag var ensam i båten när jag upptäckte det så båten gick hyffsatt lätt i skön. Tacksam för svar eller liknande erfarenheter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 31 Maj , 2007 Låter som att den inte får tillräckligt med bränsle. Kolla om det finns skräp i eventuella filter och silar och ledningar, kanske pumpen inte orkar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 31 Maj , 2007 Vad har du för varvtal vid full gas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rich 0 Postad 31 Maj , 2007 vågar inte gissa vilket vartal jag hade. kollade inte det när jag hörde att den började fyrtakta/hosta. ska hålla ett öga på varmätaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rich 0 Postad 31 Maj , 2007 Om pumpen inte orkar? undrar om det hjälper ifall man instalerar grövre slangar? eller en boosterpump innan filtret? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser