Gå till innehåll
onsdag 18 december 2024
MD47

Segelbåt upp till ca 15 000kr

Rekommendera Poster

Hej

Håller på att spana lite efter en segelbåt för upp till ca 15 000kr och tar gärna emot lite förslag, för- och nackdelar med vissa typer m.m.

F18´ s vinchfästen ex. som ser ut att va skruvade i trä och undrar givetvis om detta verkligen håller? Har tidigare haft en Sea Cat 16 som jag var väldigt nöjd med och funderar på att skaffa en sån igen, men tänkte att jag kunde kolla runt lite först. 

Jag ska inte ha båten till långa semestrar utan den kommer mest användas till några turer efter jobbet och dylikt samt kanske övernatta några helger under sommaren.

Tack på förhand!

Mvh//MD-47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om träet är friskt håller det.

Alternativ till båtar i den prisklassen kan vara Magnifik Midget, Debutant, Monark 560, Stortriss, Minette, Conrad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, jag slog på blocket på båtar under 20,000 - det kom upp ganska många att välja på... Har du tid så åker du runt och kollar och prutar... och åker vidare och prutar och ... Men om det är en speciell båt du ska ha så blir det knepigare. Sedan brukar jag alltid tänka så här att du kanske kan dela båt med någon, halva priset och hela nöjet? Eller hela priset och dubbelt så dyr båt men halva jobbet att vårrusta osv. Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag måste rekomendera fabrikatet Hurley! Vi hade en 18 fotare som första båt och träffar på den i mellanåt. Mycket båt för lite pengar. Den hade bara tre kojer men ett riktigt pentry, mot stortrissens 4 kojer. Den har också bra med stuv. Vilket man ofta glömmer i dessa små båtar.

Lycka till1

Mvh David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Tack för tipsen!

Det blev en Marieholm Sea Cat igen.

Mvh//MD-47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...