Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Kim_Possible

Tips vid uthyrning av båt önskas

Rekommendera Poster

Jag har just ingen möjlighet att segla i sommar så jag tänkte hyra ut båten tills jag bestämt mig för om jag ska sälja eller inte.

Har någon erfaren några tips att ge? Har någon en kontraktsmall att låna ut? Andra tankar eller idéer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan har aldrig hyrt ut min egen båt men hjälpt en bekant som har båtuthyrning (som levebröd).En sak att tänka på är hur försäkringsbolaget ställer sig till det att du hyr ut din båt(krävs vanligen en extra försäkring)sen bör ju båten besiktigas för uthyrningsbruk(strängare krav på utrustning). Hur har du tänkt kolla att mäniskor som hyr är ärliga och tänker hämta båten tillbaks? Mi kompis blev av med en motorbåt som hyrdes ut till ett par typer som uppvisade leg och betalade med kreditkort, dom lämnade aldrig tillbaka båten(som tur var den försäkrad för uthyrningsbruk så ersättning kom sent):( Personerna i fråga hade grort samma saker på flera ställen; varken båtar eller pengar hittades. Vill ju inte skrämmas ,men det är ganska mycket att tänka på och ta reda på.

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK! Det ska noteras :-)

Idag finns ju skapliga möjligheter att kolla upp folk på internet. T ex kreditupplysningssajter osv. Men ärligheten står ju inte på internet. Där får man kanske gå på magkänslan..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du tänker annonsera själv och hyra ut privat så finns annonsmöjlighet och en del tips på http://hyresplatsen.com

Jag har inte själv annonserat men jag har hyrt privat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag bor i Malmö och för en månad sen bestämmde jag mig att för att kanske satsa på att hyra ut sin båt nästa sommar, många undrar varför jag vill hyra ut och säger att det bara blir jobbigt och att det tar en himla tid att snacka med kunden, skriva kontrakt, ta emot kunden när dom är hemma och en del sådana saker. Men som sagt varför jag vill hyra ut är därför att jag inte är ledig hela sommaren, så varför inte tjäna en slant när ändå båten inte hinner bli använd.

Jag kom i kontakt med en en kille som ha startat en båt uthyrnings firma så jag tog kontakt med honom och blev väldigt väl bemött. Vi kom tillsammans fram till en deal som passade både honom och mig vad det gällde allt med hur båten skulle hyras ut och till vem och det viktigast betalning och priser.

Så nu är det bara vänta och se hur det går vi har bestämmt att legga ut båten först i början av maj 2008. mMn bor du i Malmö och vill få din båt uthyrd eller kanske hyra min eller någon annans båt gå då in här www.martinsbatuthyrning.tk

MVH Stortriss_hej

Senast ändrad av stortriss_hej | 09 september 2007 | 12:37

Senast ändrad av stortriss_hej | 09 september 2007 | 12:43

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...