ljud 7 Postad 29 Maj , 2007 I mitt fall en Mercury Optimax 75. Jag har den både i Mälaren och i östersjön. Vad säger ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 29 Maj , 2007 Har alltid min nere men är ju i Vänern. Antar fördelen med nedfälld är att man håller impeller fuktig samt slipper fälla ner den. Nackdelen är väl att i havet så blir det nog en del beväxtningar (eller vad det heter).Finns nog rätt gott om trådar inom ämnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljud 7 Postad 29 Maj , 2007 Ja det finns det säkert! Men det händer ju en hel del på fälla ner/upp motorn-fronten NOT Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljud 7 Postad 29 Maj , 2007 Visst fanns det trådar i detta ämne, även om jag inte blev så mycket klokare av dom... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigl 0 Postad 29 Maj , 2007 fäller man upp motorn håller sig riggen renare och man slipper beväxning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 29 Maj , 2007 Hej, Har alltid motorn upptiltad ur vattnet då jag inte vill ha skräp och ev beväxtning på växelhuset och propellern. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 29 Maj , 2007 Har min uppe....men ibland nere...varierar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 29 Maj , 2007 Har min uppe allt som oftast, men vid badstranden försöker jag hålla den nere, för att det inte ska bli pinsamt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 30 Maj , 2007 Är det för att du brukar glömma att fälla ner motorn innan du vrider på startnyckeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 30 Maj , 2007 Jag har min alltid uppfälld. Men jag kan tänka mig dom som har en svindyr propeller på inte vill skylta med den, utan har den nerfälld istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bar190 0 Postad 30 Maj , 2007 Flipper_510_HT skrev: Har min uppe allt som oftast, men vid badstranden försöker jag hålla den nere, för att det inte ska bli pinsamt. ___________________________________ Förlåt nu tror jag att det var båtmotorer de pratade om ;-) Senast ändrad av bar190 | 30 maj 2007 | 07:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 30 Maj , 2007 Min är gammal och ner för alltid åker den upp så klabbar den bara ner. Tycker det är helt onödigt att tömma. Snål som man är så varför hälla ut soppan från två stora flotörhus rätt ner i akterbrunnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 30 Maj , 2007 Hee he du skulle varit med på 70 talet då var det inte pinsamt med stor dragg. Kolla bilden hämtad ur en gammal pippi långstrupsrulle cameltoe för män Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser