Dagodfather 0 Postad 29 Maj , 2007 Tjena, undrar vilka och hur många av er här som har kristinehamn som hemmahamn:) Vore kul o se ifall det är fler här som håller till där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 29 Maj , 2007 Här är en Kristinehamnare till, eller i alla fall var tills jag utvandrade. Men mina föräldrar har båt i Kristinehamn så det brukar bli många sköna dagar per sommar på Alvön, Långön, Svinön och allt vad de heter i paradiset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dagodfather 0 Postad 31 Maj , 2007 Hehe ingen mer som kör motorbåt i närheten???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 31 Maj , 2007 Närheten(?) ca 3-4 mil söderut... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kim_Possible 0 Postad 26 Juli , 2007 Jag har hemmahamn i Kristinehamn men jag seglar för det mesta. Men går in i och ur hamn för motor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 26 Juli , 2007 Någon som har varit ute till Härön, Långön eller Alvön/Svinön i sommar? Har hört att det börjat gå turistbåtar (?) dit ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kim_Possible 0 Postad 26 Juli , 2007 Jag kom från Alvön idag, det var därför jag hittade den här tråden. Hulda går både till Alvön och Långön, med fler ställen. http://www.kristinehamn.se/docroot/Forvaltningar/kultur/sidor/Webbsida800.asp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 26 Juli , 2007 Där ser man. Ligger själv i Stholms skärgård (inte samma sak!) nunförtiden. Får se om det inte hinns med en vecka i norra Vänern också innan sommaren är slut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dagodfather 0 Postad 27 Juli , 2007 Japp, långön har jag varit ute till kanske 5-6 gånger iaf o legat o solat o slappat:) tänkte prova alvön i veckan som kommer om det blir bra väder. Verkar dock vara som om det ligger fler båtar där än som ankrar upp vid långön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kim_Possible 0 Postad 27 Juli , 2007 Det är två bryggor på Alvön, varav en med bojar, därför ryms det fler där! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knackhatten 0 Postad 27 Juli , 2007 Hej! jag både bor och har båt där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kim_Possible 0 Postad 27 Juli , 2007 På Alvön? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knackhatten 0 Postad 29 Juli , 2007 hej! nej! jag bor i kristinehamn och har en liten båt i varnumsviken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Axxet 0 Postad 29 Juli , 2007 Jodå, några mil väster ut till i Karlstad, har någon åkt K-d - K-hamn? /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrMyth 0 Postad 29 Juli , 2007 Också Karlstadbo som har tänkt gå leden till Lusasken bara sommaren kommer!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 29 Juli , 2007 Axxet, Jo, har åkt den ett par gånger. Brukar bli en gång om året. Jag utgår från Karlstad, där jag har båten. Inre farleden blir det förstås, åtminstone dit. Kolla i Seglarhamnar i Vänern utgiven av Karlstads Segelsällskap. Finns bra information om naturhamnar på sträckan i det häftet. Låt dig inte luras av de handritade skisserna i häftet, det är mycket bra information. Finns att köpa på bokhandel, Hjertmans osv. http://www.kdss.se/web/art.php?artid=11&catid=8&folder=1&PHPSESSID=ae6bfdd841049cb9c1c07c42309df121 Jag har motorbåt fastän jag surrar om segelsällskapet. /Bo Senast ändrad av bossee | 30 juli 2007 | 00:07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser