Strega 1 Postad 28 Maj , 2007 Jag har en teakbänksats som ska monteras. Frågan gäller den här luckdelen som har två hörnor som inte är avrundade (se bild). Hur gör man det på bästa sätt så det blir snyggt och hållbart ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 28 Maj , 2007 Jag hade ett liknande problem, men jag tog min black&decker powerfil och slipade ner hörnet. Kan va smart att göra en mall i papper först så att man får båda sidor att se likadana ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strega 1 Postad 28 Maj , 2007 Tack för ditt svar ! (verkar vara ett användbart verktyg, kanske något att ha...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 30 Maj , 2007 Jo jag kan rekomendera det verktyget. Går att använda till allt, vare sig det gäller trä, plåt eller plastarbeten. Perfekt att slipa bort gamla fastrostade skruvskallar etc. med också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strega 1 Postad 3 Juni , 2007 Det var lättare än jag trodde. Sågade först av en bit med sticksåg, sedan fortsatte med en planslip. Tog lite tid (rädd att ta för mycket..) men var lätt att få snyggt ! / blir det något större jobb framöver ska jag nog investera i en Powerfile ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strega 1 Postad 6 Juni , 2007 Jag köpte en Black & Decker Powerfile i alla fall ... (C Ohlson 798:- ). Sparade en hel del tid på uppfilning av hål till länspump och tankpåfyllning (efter att ha sågat ur större biten med sticksåg). Man får ta det varligt för den slipar sig snabbt genom teak och vad gäller runda hål är den lite kantig (fick ta det sista med handfil). I förpackningen följer det med 3 st. slipband korn 60. Ska komplettera med finare korn ! Senast ändrad av Strega | 06 juni 2007 | 14:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser