berox001 0 Postad 28 Maj , 2007 hej, jag skulle gärna vilja veta vad min motor på min lilla ribbåt är värd. motorn är en yamaha 40-hästars 2-takt från 87-90 och är i ganska bra skick och fungerar perfekt. skulle uppskatta svar. mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 28 Maj , 2007 Hej Verkar lite tunnt med svar så jag hoppar in med en gissning som är helt beroende på skick och hur välservad den är vilket kan vara mycket svårt att avgöra: 5.000 - 10.000:- Antar du blev besviken nu? I vissa annonser kostar motorerna betydligt mer och hittar man rätt köpare så kan man naturligtvis få mer men ett mer relevant pris ligger i området under 10.000:-. Men som sagt, bara en gissning (om än med lite erfarenhet i botten). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
berox001 0 Postad 29 Maj , 2007 tack för svaret christern, nu lutar det nog åt att inte sälja motorn då jag inte får så mycket pengar för den, den fungerar ju trots allt förmodligen ett par år till. mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 29 Maj , 2007 Tror mer på ett pris runt 10kkr, har den trim/tilt så är det nog också en fördel. Men jag går mest på de annonser jag sett på blocket, räkna med att de finns en viss prutmån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser