Lunde 0 Postad 28 Maj , 2007 Återinstallerade en gammal Eberspächer X2 i helgen. Förra ägaren plockade ur den för service och glömde sedan bort hur den satt... Kablar och fästen fanns alltså kvar. Efter att ha letat med ljus och lykta efter kopplingsschema skickade en mycket hjälpsam människa kopior på sina egna papper. Så långt fungerade det bra. När jag sedan skulle starta värmare hördes inte ett ljud. Fläkten borde ju i vart fall aktiverats. Jag har spänning på kablarna, men ingen funktion. Har någon ett förslag på vad som kan vara fel, utöver felkoppling? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stenpa 0 Postad 1 Juni , 2007 En grej kan vara att du har dåligt batteri, den drar ca 20A när den startar. Testa ha motorn igång så att du får upp spänningen, den bryter vid för lågsänning för att inte dra ur batteriet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gerjoh 1 Postad 6 Juni , 2007 Hej! Ta loss glödstiftet och resistansmät det (skall vara i det närmaste noll ohm, alltså inte avbrott) för då går varken bränslepump eller fläkt.Min värmare stannade helt plötsligt och stiftet var kass, värmaren var då helt död. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 Juni , 2007 Får du inte lösning påditt problem fråga Värmedocktorn http://www.varmedoktorn.net/1.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser