Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
pebbenp

Installation av GPS

Rekommendera Poster


Har haft min GPS monterad bredvid intstrumentpanelen på snedden men ändå lite ivägen för loggmätaren. Installationen är gjort av tidigare ägaren eller rättare sagt firman han köpte båten av och var inte nöjd med den så jag provade en annan variant och kan bara rekommendera till alla Bellaägare iaf. som inte har plats.

 

Den svarta platta som instrumenten sitter i gjorde jag en ny i mörktonad plexi. Originalet sparade jag för framtiden.

Den vita plastkåpan är urkapad men har köpt en ny av Bella som reserv om man vill återställa. Kostar inte jättemycket så det var det värt.

På bilderna är inte uttaget färdigt, fortfarande lite ojämna kanter men ville ändå visa hur det ser ut. Är nöjd med att kunna ha GPSen rakt framför.

Nackdelen är väl då att den är fast monterad men jag ser det mest som en fördel, är man rädd för stöldrisken kan man låsa fast den.

 

 


post-22581-1394235075,7479_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej! Första inlägget från nybliven båtägare i en gammal tråd =)

Jag skaffade min första båt i år, en Ryds 478 Gti med plats för fast monterad GPS. Det verkar väldigt smidigt och man får en bra placering av intrumenten, men är inte stöldrisken överhängande? Det borde vara lätt att skruva ner/ slita loss panelen och lägga vantarna på min dyra gps.

Är det vanligt med fast monterad gps i styrpulpetbåt eller finns det nåt smart sätt att låsa fast den? Vad säger försäkringsbolagen, ersätter de en stulen GPS om den lämnas i öppen båt fast monterad?

(Jag har inte köpt någon GPS ännu, bilden visar bild från Ryds hemsida)

mvh Tobias

 



Senast ändrad av tobiasss | 13 maj 2010 | 21:31

post-10014387-1394236351,6749_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...