clabbee 0 Postad 27 Maj , 2007 Hej, det som inte får hända hände... Åkte på grund första turen i år och motorn strök med. Båten jag har är den bever 350 http://www.wf-motor.no/bever.html , motorn VAR en yamaha 25 HK enduro kort rigg. Någon som har förslag på ny beg motor? Vilka märken är tillförlitliga? Helst 25 HK. Har någon en motor som skulle vara lämplig går det också bra att svara på detta inlägg. Tack på förhand! / Landkrabbban. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 27 Maj , 2007 Vad menar du med att motorn strök med? Tappade du motorn i sjön och den ligger nu på sjöbotten? Eller gick växelhuset av? Eller fick sig växelhuset en smäll och propellern gick åt skogen? I bägge fallen går det ju att laga. Har du båten försäkrad? Om ja så kan du få ersättning. Kolla med ditt försäkringsbolag i så fall. Annars får du väl kolla lite på blocket /Bo Senast ändrad av bossee | 27 maj 2007 | 21:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
clabbee 0 Postad 27 Maj , 2007 Hej igen! JAg hade försäkring, yamaha-center vill inte laga den, för dyrt säger de. Har fått ett erbjudande om 10´ av försäkringsbolaget. Låter det rimligt? JAg kollar Blocket hela tiden, är det någon specielt märke man ska akta sig för? HAr inte spetskompetens inom det här området som ni kanske märker... / C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 27 Maj , 2007 Det bästa är nog om du försöker få tag i samma motor du hade/har så har du ju reservdelar från den gamla att plocka från. Tips: kan ju gå lika bra med en långriggad motor, bara det att du får fixa ett nytt fäste för motorn så du kan montera den högre upp så antiventilationsplatten hamnar jäms med båtens botten. Yamaha Enduro 25 hk - vad är en Eduro serie, är det nån lågprisvariant av Yamaha? Har ej hört talas om det namnet förut. Är det en sån här: http://www.boatsplus.com.au/yamaha-outboard-motors/cv-enduro-outboards/cv-25hp-25bmhl/prod_144.html /Bo Senast ändrad av bossee | 27 maj 2007 | 22:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 28 Maj , 2007 Var det en ny motor, eller vilken årsmodell? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
clabbee 0 Postad 28 Maj , 2007 Hej igen, Motorn är från 86. Enduro var tydligen ngt budget alternativ enligt mitt försäkringsbolag. / C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser