datpsu 3 Postad 27 Maj , 2007 Hej! Gjorde årets jungfrufärd idag allt gick bra förutom loggen som inte fungerade. Den rörde lite på sig när jag körde snabbt. Tyckte hjulet snurrade lite trögt när båten var uppe på land. Smörjde den men det verkar som det inte räckte. Hur felsöker jag? Kan jag ta ut pluggen med ekolodet och stoppa i blindproppen när båten är i vattnet? Kommer det inte in vatten om jag lossar den? Någon därute som vet? Patric Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjens 0 Postad 27 Maj , 2007 Hej! ja det kommer in vatten om du tar ur givaren. Tycker att det är lite väl riskabelt att ta ur givaren när båten är i sjön även om blindpropen är till för detta . Tänk om det kärvar när du ska byta ,det kommer att läcka in rätt ordentligt. Jag skulle inte prova. / jens Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
datpsu 3 Postad 28 Maj , 2007 Hej! Ja, det verkar lite riskabelt. Någon annan som har erfarenhet?? /Patric Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jpa164 0 Postad 28 Maj , 2007 Hade tidigare en Silva 220 installerad. Jag hade inga problem med att ta ur givaren när båten låg i vattnet; visst läckte det in lite vatten när man skiftade till blindpluggen, men är utrymmet som givaren sitter hyfsat vattentåligt så gör det inget. Innan man rycker ut givaren är det bra att tänka igenom vad man skall göra samt att ha blindpluggen i närheten... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser