stenlen 0 Postad 27 Maj , 2007 Det ryker mycket från min motor en tohatsu 25 HK 02 Vad ska jag göra? Kan inte något om motorer Tacksam för förslag stenlen Senast ändrad av stenlen | 27 maj 2007 | 18:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 27 Maj , 2007 prova en sökning på vit rök i forumet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stenlen 0 Postad 27 Maj , 2007 tack för tipset, kan det ha med förlite olja eller för mycket olja ? stenlen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kotteking 0 Postad 27 Maj , 2007 Är det en 4 eller 2-takt? Troligtvis är det för mycket olja... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 27 Maj , 2007 För mycket olja brukar ge blåaktig rök. Vitaktig rök kan tyda på vatten nånstans i motorn där det inte skall vara. Ta lös stiften och kolla hur de ser ut. Oljiga - om ja kan det vara lite för mycket olja i bensinen. Men har du oilinjektion system där oljan blandas i bensinen automatiskt från en behållare under motorkåpan är det knappast detta som är problemet. Om du konserverade motorn i höstas med konserveringsolja kan det ta ett tag innan det föbrännts. Om stiften ser blästrade ut dvs mycket rena kan det tyda på att du har vatten i förbränningsrummet, kanske kommer vatten in med bensinen. Prova med ny bensin om du misstänker vatten i tanken. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 28 Maj , 2007 Vit rök är vattenånga, oftast beror det på läckande avgassystem eller läckande topplockspackning, på din utombordare kan de bero på för lite kylvatten så skulle jag kolla konditionen på impellern eller om det är tätt i kylkanalerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 28 Maj , 2007 Ryker mycket, jämfört med vad då? Går motorn som den ska? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser