Lamon 1 Postad 27 Maj , 2007 Hur många knopar kan man göra på ett rep(valfri längd)som ligger på en 18 meters brygga ? Tänk på att det är fastgjort i ena enden... Klura på det om ni vill !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljud 7 Postad 29 Maj , 2007 Ska ner och prova, återkommer om nån timme..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 30 Maj , 2007 ingen ! det ligger inte på bryggan längre när du gör din knop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 30 Maj , 2007 Ja det blir inga då. För repet är endast 10cm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 September , 2007 Och nu då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 11 September , 2007 Nu får vi knyta upp alla knutar igen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 12 September , 2007 Nu har jag hållit på med repet hela hj--la sommaren och inte fått loss båtf-an nu får du f-an masa dj hit och hjälpa till så att jag åtminståne kan ta upp pråmen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 12 September , 2007 Oj Oj Uj... Har det gått så illa... Kan du inte binda fast båtfan med ett annat rep med lättare knopar på som är enklare att få upp ? Jag tyror det skulle kunna vara lösningen, så kan det gamla repet sitta kvar... Visserligen får du ju ta med dig bryggan upp oxå men det kanske är okey nu när du kan knyta upp det nya repet !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 12 September , 2007 Har funderat på och hugga upp brygghj---eln så kanche det går o få loss trosshel--tet! tror du det hjälper? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 12 September , 2007 Ja det kan funka... Jag fick inte upp mina knopar förra året o körde av bryggan med motorsåg, den bryggbiten som blev kvar hängde med båtkranen upp så fint så det är inga problem... Hugga med yxa är nog bättre... Tröttnar du kan du ju alltid prova med en rasp o fila av bryggan... Senast ändrad av Lamon | 12 september 2007 | 21:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 12 September , 2007 Funkar det inte så har jag en polare som är bergsprängare,men va fan han kan väl knäcka extra som bryggsprängare i värsta fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 12 September , 2007 Ja det är kanon... Tipset är o ladda utav bara fan, men glöm inte att hänga upp en pressening så inte båten blir skadad... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 12 September , 2007 Förstår inte att ni har sådana problem med era knopar.. Jag knyter rosa rosetter, hur lätt som helst att få upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 12 September , 2007 Har pratat med polaren han tror att det ska räcka med 12-15 kg kodit så han får pröva. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 12 September , 2007 Det låter rimmligt. Tänk på att stå på MINST 3 meters avstånd när det smäller för det kan vara farligt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 12 September , 2007 Ja jag förstod det han sa att ja skulle ta med skydd så jag tar med mej 2 st kondomer men jag vet inte om dom ska vara med fruktsmak eller mint. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 12 September , 2007 Jag tror du ska satsa på en med krutsmak... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 12 September , 2007 Fruga säger att det inte fins någon med krutsmak men det vore nog nått för tilverkarna att fixa skulle nog bli en pangsuckse hos jägarkårens kvinnfolk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 13 September , 2007 Så här ser knopfan ut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 13 September , 2007 Här kom en som kan sin sak.... Vad duktig du är !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 13 September , 2007 Det va som f-n jag har bara en,kom hem nu blöt tröt och förbenad halva båten borta,ingen brygga bara en jävla knopfan kvar. Säljes till högsbjudande ( minst 30000 så jag kan inhandla en ny båt och brygga) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 13 September , 2007 Knopa fast grannbåten så han inte kommer loss, sen kan du köpa den billigt för han kan ju ändå inte använda den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 13 September , 2007 Det var ett smart tips men det fins ingen gannbåt Ps Frugan gillade den nya smaken Ds Senast ändrad av iron_eagel2 | 13 september 2007 | 16:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser