waccas 0 Postad 27 Maj , 2007 Hej på er alla. Har en fråga ngående min b 30 den har stått still i 3år motorn har fövarats inomhus och nu har jag satt motorn i båten.Försöker att starta motorn men den tänder inte har 3 st förgasare på den men ingen luftburk i start skedet finns det några bra tips vad problemet kan vara.Gnista mellan brytarna finns, även tändstiften finns det gnista och bensin går fram Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 27 Maj , 2007 Spraya i startgas eller ge han en skvätt soppa in i förgasaren och om den vill då då. Annars kanske tänningen står fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 27 Maj , 2007 Jag rekommenderar dig att kontrollera att tändningen står rätt innan du försöker få igång den med startgas. Ettans cylinder i topp och båda ventilerna stängda samt tändmärket vid svänghjulet på noll. Då skall rotorn stå på ettans tändkabel. Det finns även ett märke i fördelardosan som man kan kontrollera också. Om tändningen står fel och du sprutar in startgas så kan ventilerna brännas. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser