differentjacob 0 Postad 27 Maj , 2007 Hej Är det någon som har någon aning om hur lång tid det tar att åka göta kanal en resa mellan motala och söderköping i normal fart. Jag har en Larson 220 V8. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 27 Maj , 2007 Det är ca 47 distansminuter, max 5 knop. Kan du köra så sakta? Det tar ju ca 10 timmar. Dessutom är det 37 slussar. Hur lång tid det tar att slussa vet jag inte men säkert 10 timmar. Göta kanal http://www.gotakanal.se Senast ändrad av toaen | 27 maj 2007 | 15:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 28 Maj , 2007 Jag har för mig någon sagt att det tar 2 dagar att köra denna sträcka. Men borde man inte passa på att njuta 4-7 dagar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 28 Maj , 2007 Enligt kanalens hemsida tar det 5-7 dagar och Vättern - Sjötorp tar 2 så tre dagar får du nog räkna med! Men som tidigare sagts varför stressa????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malin_K 0 Postad 31 Maj , 2007 Hej! Man gör utan problem resan på en helg om man vill. Men ska du gå under högsäsong tycker jag du ska passa på att ta det lugnt och kolla in omgivningarna och folklivet lite oxå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
differentjacob 0 Postad 1 Juni , 2007 Haha! Ja de kanske lät som om jag skulle stressa... Ne så är inte fallet. Tack för infon iaf! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser