Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
PederGbg

Montering av GPS

Rekommendera Poster

Köpte en Garmin 292 i vintras och nu skall den monteras men jag har lite huvudbry. Vill helst montera den på den kromade bågen på rattpelaren, men har inte klurat ut nåt bra sätt att montera den. Nån som har nån bra lösning? Verkar inte finnas något orginalfäste som funkar.

/Peder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Peder!

skaffa en lagom teakskiva, forma den efter bågen fäst den med U-formade fästen i rostfritt finns ibåtaffären,skruva fast.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ingen dum idé. Tack för tipset.

Mvh

Peder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det en sån här?

post-945-1394235075,1151_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har precis haft samma problem.Köpte också en Garmin 292 (den drar bara hälften av strömen mot de större modellerna) Löste det genom att sätta fästet på en rostfri platta (valde RF istället för trä då trät blir fult efter en tid) som jag gängade 2 st M5 hål henom. I dessa fäste jag 2 st NOA fäste för rör. Dvs inte de med plasthylsan utan de som kan monteras på 30 eller 35 mm rör. Dessa drogs fast i plattan och klämmer då åt kring piedestalröret som var 32 mm. Fungerar kanon. Sen är det lite märkligt att inte det finns färdiga kit för detta montage hos båthandlarna.

/// JanO

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter som en alldeles lysande idé. Visst är det konstigt att det inte finns några kit för denna montering. Du har möjligtvis ingen bild?

Tack

Mvh

Peder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...