Zer0 3 Postad 26 Maj , 2007 hej min båt har blivit stulen inatt,, om ni ser den får ni gärna maila mig..jofa med en svart mercury gammal färg på båten: röd över o vit mellan o svart längst nermotorn: svart o rött runt på kåpan kort riggbåten har ett blått kapell med tryck knappar på som syns vältrasig ruta på sidan är det ett hål, vit ratt,2 gamla bil stolar fram inget baksäte, färgen är dålig på den stått i solen i 3 år då den ej användes..en gammal 30 trailer.. röd rand runt båten o det står jofa AB på sidan men väldigt dåligt båten stals i Tranås jönköpings län.. nån som ser den maila mig snälla.. skulle precis slänga i den då ja lagat den.. tack inte den bästa bilden men.. mail trance_4ever@hotmail.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baykin 0 Postad 26 Maj , 2007 Hoppas den kommer tillrätta..tyvärr är väl inte chansen så stor att man fåt tillbaka de som e stulet.. håller ögona öppna i sommar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 26 Maj , 2007 släng in en köpes annons på blocket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 26 Maj , 2007 va ska ja skriva i den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 26 Maj , 2007 :-( det var tråkigt att höra! hoppas du hittar den!! Ha en trevlig lördag ändå! Mvh //-// N Senast ändrad av AudiTQ | 26 maj 2007 | 19:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 26 Maj , 2007 så lust o vrida av nacken på dom *beep* tjuvarna som inte kan låta andras saker varar fan kan dom inte tjäna egna pengar o köpa för.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 26 Maj , 2007 Billig bat med treail köpes biilig 070-xxxxx dragan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 26 Maj , 2007 det är altid tråkigt när nått sånt händer. bara att önska dig lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 27 Maj , 2007 jo hatar dom,, nu måste ja jobba extra för att kunna köpa en ny innan sommaren är slut... slet som ett djur till den som dom tog o la massa tid o pengar på den o lär inte få ut mkt på försäkringen...ska försöka sälja lite saker med,, har en 4hk båtmotor johnson ska bara fixa olje läckan på den finns tank till va tror ni ja kan få för den?har även en nerplockad mercury 35hk kan man få 500 tro? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
a_eriksson 0 Postad 27 Maj , 2007 Förstår att du är förbannad, köpte för ett tag sedan en likadan båt som du, längtar verkligen tills det blir lite värme och lite lugnare ute, för den är inte stabil i blåst för fem öre, men förbannat rolig, hoppas du får tag på den och dom stom stal den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tronnberg 0 Postad 27 Maj , 2007 Köpte du den igår? Per Trönnberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 27 Maj , 2007 Lider med dig och håller ögonen öppna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 27 Maj , 2007 Zer0, Det var väl för träligt att de tog båten för dig. Håll ögonen öppna på internet där det säljs båtar nu. Fick du ordning på Mercuryn eller får tjuven nu den äran att upptäcka att den inte gick riktigt bra? Hoppas du får ut vad du försäkrat den för så du kan inhandla en båt igen innan sommaren. Man måste vänta en månad eller vad det nu är innan försäkringsbolaget betalar ut ersättning tror jag. Hoppas du hittar din båt i helt skick eller att du får tag i en likvärdig. Håller mina ögon öppna efter sån båt du hade. Stolarna i din båt, om nu de sitter kvar, går nog inte att ta miste på. Mvh Bo Senast ändrad av bossee | 27 maj 2007 | 21:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 27 Maj , 2007 tack,, nja plockade bort förgasarna,, skulle fixa dom samma dag som ja skulle ner o sätta dit dom var den borta,, så dom fick en defekt motor med sig,, den får dom inte mkt för o båten är inte värd mer än 5000 kanske satte försäkringen på 10000 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 27 Maj , 2007 skulle vilja ta ett lån på 15000,, så ja kan köpa en ny lite bättre,, men vet ej om ja får,, ja har fast inkomst men lever på F-kassan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 27 Maj , 2007 Rätt åt dem att de inte har några förgasare nu. Tjuvarnas intresse för båten lär svalna ganska snabbt när de upptäcker detta. Frågan är vad de då hittar på med båten. Antingen dumpar de den i skogen kanske eller i nån vik eller släpper iväg den herrelös kanske. Eller så försöker de kanske sälja båten med el utan motorn. 10 lakan kanske inte är världens bästa startkapital att jaga en ny båt med men man vet aldrig vad som kan finnas därute. Jo, det är klart 15 tusen ytterliggare ger ett bättre utbud och lite nyare och finare båt och motor. Men se upp för de där ockerlånen i så fall som man läser att ungdomar nuförtiden lyckas ta. /Bo Senast ändrad av bossee | 27 maj 2007 | 22:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 27 Maj , 2007 tänkte swedbanks lån,, men vet inte om dom tillåter mig o ta lån då ja har bidrag från försäkringskassan,,, men det är fast inkomst inte mkt men brukar oftast få mkt över... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 27 Maj , 2007 Jag kan bara säga att det är så lååååågt.Fy fan för tjuvarna.SKÄMS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Maj , 2007 Det är t.o.m lägre än Glocalnet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 28 Maj , 2007 Va tråkigt! Hoppas att det löser sig och att du kan köpa en ny båt innan sommaren är över. H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dominator 0 Postad 28 Maj , 2007 F-n va surt å bli av me båten...vet hur de känns...blivit av med två... iof bara typ roddbåtar men iaf. Hoppas du hittar på dom som tagit båten... åk runt i när områden å kolla lite...de va polisens tips till mig när jag vart av me båtarna..polisen sa att dom som tar mindre båtar brukar inte åka allt för långt bort me dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
a_eriksson 0 Postad 28 Maj , 2007 jag köpte min för ca 1 månad sen så det är inte denna båt, kände dessutom han som sålde båten lite, hoppas du får tag på den, ska hålla ögonen öppna på diverse köp och sälj sajter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 28 Maj , 2007 den ser lika dan ut nä lugnt vet att de inte e den... vi har kollat runt lite vid hamnen o så där vid kanten av stan har inte sett någe dom kan ju lägga i den o sänka den med då motorn hade såna problem att de inte va värt o lägga ut nått på o laga den, båten var me sliten,,, men ja tyckte de va kul o fixa upp den... eller så kanske dom dumpar den i nån skog eller leker me den man vet aldrig... hoppas gamla bettan inte lider Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tronnberg 0 Postad 28 Maj , 2007 Skojade bara lite med dig a_eriksson, trots det allvarliga ämnet. Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
a_eriksson 0 Postad 29 Maj , 2007 misstänkte nästan det också, men man vet ju aldrig, följer med intresse denna tråden om något nytt, den kan ju trots allt komma till rätta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SteinarP 0 Postad 29 Maj , 2007 Tråkigt! Jag håller ögonen öppna. Där jag ligger finns ett par tusen båtar... Björlandakile utanför Göteborg. /Steinar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pajuvesi 0 Postad 31 Maj , 2007 Hoppas du får den åter,tror det eftersom motorn var nog den dom var ute efter.själva båten betingar inget värde för dom..kanske en tusing max 2 men motorn klingar nog högre. Å när dom upptäcker att den inte funkar står den nog ute i en dunge. Efterlys den i dagspressen så kanske någon vänlig själ hjälper dig. På tal om björlanda kile...där var jag i helgen å monterade ner ett båthus:)) det var ett par killar som renoverat en gammal storebro som dom ska sjösätta snart.sålde huset så dom slapp jobbet med nermonteringen av det:)) Fin hamn där,verkar vara 3-vlig plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 3 Juni , 2007 kollar blocket varje dag se om den dyker upp, men letar oxå efter typ gamla selco båtar som min fast de var ju jofa men dom e ju lika dana... vill ha en sån gammal så ja har nått o göra,, typ nån för en 2-3000,,se om ja kan fixa min gamla 35hk oxå,, kan ja de behöver ja bara en gammal selco sport sen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser