Gå till innehåll
lördag 26 april 2025
Gäst plotter

Energiinnehåll i diesel

Rekommendera Poster

Gäst plotter

Vad jag förstått så är det skillnad på diesel och diesel.
Finns det någon som känner till de olika klasserna och var man får tag på den med mest energiinnehåll. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

prova öststaterna eller det som pumpats ut från något mobbföråd, men vad ska du med detta till? sjöboden säger utombordare?  ska du göra fiskarbaver exprimentet .   9.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Öststatsdiesel är nog det enda jag vet som har högre energiinnehåll, men den innehåller också en massa annat gojs... Den är helt enkelt inte lika välraffinerad som svensk diesel.

Från min tid som anställd i försvarsmakten vet jag lite om mob-förrådsdrivmedel. Dieselbrännoljan som Försvaret har använt de senaste tio åren har ett mycket lägre energiinnehåll än den dieseln du tankar på en vanlig mack. Detta leder till större bränsleförbrukning och klara kraftförluster. Försvarets diesel duger om man kan få tag på den jävligt billigt, men jag skulle inte ge speciellt många kronor per liter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Då kanske rykterna stämmer att den från de nedlagda och upppumpade bergsföråden kom ut på marknaden, ett tag var dieseln riktigt usel dålig.

Men visst var dieseln tjockare för ett antal år sedan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Har provat lite olika Disel från div mystiska ställen ingen märkbar skillnad.

Har precis testat Redline Oils 85 plus och det känns som det var bättre ork i maskinen efter det.

www.osterblom.nu/coronet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...