Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
u43hdn

laddningsproblem med skyllermarks skiljerelä

Rekommendera Poster

Hej

Är det någon mer än jag som har haft problem med Skyllermarks skiljerelä??

Ibland släcks inte laddningslampan hur man än gasar upp motorn, ibland fungerar den prickfritt ibland tänds lampan under gång. Generatorn tappar magnetiseringen pga av att reläet inte drar. Jag har provat nu med dels orginalgeneratorn Marshall 35A och en splitter ny 68A generator och samma problem med bägge. Alla kablar är utbytta och nya dessutom rejält tilltagna. Även testat att dra en direktkabel från tändningsnyckeln till relät då vissa generatorer har svårt att skicka genom strömmen så relät kan dra (enligt skyllermark själva) Inget verkar hjälpa och jag är 110 % säker på att allt är rätt kopplat. Då jag tagit ur generatorerna och kört dom i en generatortest fungerar dom prickfritt. Så något med kombinationen relä och generator harmoniserar inte ihop , vad gör jag ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En lösning är ju att ta ett mindre 12V relä som inte kräver så mycket ström på spolen och sätta det som matning av skiljereläts spole. Om problemet var att generatorns magnetiseringskrets inte orkar med skiljerelät, så kommer det att funka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej jag hadde samma problem. lampan slocknade inte helt.jag satte tillslaget via en strömbrytare på instrumentpanelen, det funkar kanon.för mig iallafall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...