ockelbokillen 0 Postad 25 Maj , 2007 Förra säsongen hade jag problem med att motorn dör när jag lägger i friläge. Jag har nu i vår testat på land och det funkar, men döm av min förvåning när den idag kom i sjön händer samma sak igen. Varför funkar det på land men inte på sjön. Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pejon 1 Postad 25 Maj , 2007 Hekjsan, utan att veta vad det är för motor eller någonting, så kan det nog vara så att, utan belastnin (på avgasidan), så orkar motorn gå. Om du ökar tomgångvarven så kanske det löser sig. Mvh Peter Jonsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 25 Maj , 2007 en halvkvart till en kvart extra utskruvat på blandskruvarna hjälper nog. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Code24 0 Postad 28 Maj , 2007 Hej, Om du har en microbrytare i reglaget så kan det vara den som gett upp. Den bryter tändningen några tiondelar när man växlar. Hade samma problem förra året.En ny microbrytare gjorde susen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 28 Maj , 2007 Hej! Med all säkerhet har du Mercruiser Alpha-kombinationen, då ska du ta dig en titt här http://www.dolphinmarineservice.homestead.com/Cable.html Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser