Gå till innehåll
måndag 03 mars 2025
angelo

orkeslös?

Rekommendera Poster

Nu varvar motorn (30 h mariner) nästan ut iallafall. Men den är fortfarande ganska klen. Är de någon som kan motorer här?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjabba

Nog kan jag motorer nog, men jag vill veta mera innan jag kan vara till någon hjälp?

Mvh  Peter Jonsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Har den gått bra förut med den båt du har till den idag?

Kan ju hända att båten är lite för stor för 30 hk?

Ge lite mer bakgrundsinformation så vi har mer att gå på.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten är en crecent 565 och ja den har gått upp i varv för en vecka sen men sen la den bara av och gick skit dåligt. Efter de hade jag den uppe och gjorde rent förgasaren och bytade tändstift. Så nu varavar den bra men fattas fortfarande de där lilla lilla extra. Sen är de ju de att när man gasar så tar de ett tag innan den varavar på som den ska. Får den för lite soppa kanske?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte så att du missat å öppna avluftningsskruven på tanken? Läckage på bränsleledningar? Prova å pumpa på blåsan samtidigt som du kör då borde du få tillräckligt med bensin ur tanken iaf.

Skruvat på förgasaren?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag pumpar på bensinbläran så sänker den varvet. Skruvat på förgasaren har jag oxå gjort utan nått vidare resultat. De man märker som kanske inte ska vara är att de nedre tändstiftet är lite fuktigt medans de övre är tort och fint. Kan man göra så att man sätter ett annat tändstift i den nedre för att se om den bränner för dåligt där?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...