Gå till innehåll
fredag 20 december 2024
AudiTQ

Måsskit på Buster kapell

Rekommendera Poster

Hallå alla,

just nu lägger måsarna bombmattor på bryggan jag ligger vid och det är till att skölja bort skit varje dag...småtrist.

Finns det nåt bra medel som är starkt nog att ta bort märken som blir kvar från måsskit utan att skada kapellet ?

Det fräter ju och det vill man ju förhindra.

Funderar på att köpa en sån där jaktfågelatrapp och sätta upp på båten....så trött på att tvätta bort skit varje gång man ska ut med båten :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova med att lägga dit en plastorm, verkar funka(har nyss lagt dit på min).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp för allt i världen ingen måspropeller bara!!!!

Per Trönnberg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

....läste din berättelse-- så det blir inten måspropeller :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Smart! får väl besöka nån leksaksaffär :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Litet sidospår: hade förr stora kapellet uppfällt på båten när den låg vid bryggan. Men måsarna lorta ner nåt otroligt uppe på taket.

Nästan vara gång man skulle ut på en båttur blev det att skrapa bort fågelskit från kapellet. Äckligt och trist.

Hur som haver har jag av andra anledningar ett s k hamnkapell nu istället sen 2 säsonger. Inte ett enda måsskit finns nu på detta.

Jag har haft mina funderingar på varför men jag tror plattfötterna (måsarna alltså) helt enkelt inte kan sitta el spatsera på kapellduken då den ju lutar lite som en rutchbana ungefär. Försöker de sätta sig kanar de bara ner. Det är min teori i alla fall.

Jag är mycket nöjd vad gäller måsproblemet som ni förstår.

Att jag numera tar av/knäpper på hamnkapellet på nån minut mot förut ca 10-15 min (innan det hade vikts in i kapellstrumpan och bågarna fällts enl konstens alla regler etc) är jag mycket nöjd med också.

Andra saker som kan få måsarna mindre intresserade av din båt kan vara:

- Dra nät över kapellet (t ex fisknät eller sånt nät man skyddar jordgubbsodlingar med). Måsarna vill nog inte trassla in sig i nåt sånt med sina fötter.

- Häng upp en död fågel (helst en mås då) i fötterna i närheten (måsarna förstår kanske vinken vad som kan hända). Avskräckande exempel alltså.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 26 maj 2007 | 11:43

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

- Häng upp en död fågel (helst en mås då) i fötterna i närheten (måsarna förstår kanske vinken vad som kan hända. Avskräckande exempel alltså.

haha- den va bra :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...