Gesse 0 Postad 24 Maj , 2007 Köpte ett begagnat Humminbird 350TX idag som ska monteras i lillbåten. (Ryds 420) Är det någon som har någon erfarenhet av detta lod? Några papper var inte med och sedan sökte jag på nätet med mycket klent resultat. Detta ska användas för att hitta lite grundtoppar och fisk i mindre sjöar med maxdjup på ca. 30 meter och det ska det väl funka till. Jag gav 500 kronor för det och de är det väl värt. Bra snabbfäste har det i alla fall. Vore kul att höra lite kommentarer om detta lod. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 30 Maj , 2007 Ingen som har ett liknande Humminbird som kan lämna en kommentar om fördelar och nackdelar? Har inte haft Humminbird tidigare så det vore roligt att höra lite om detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Beckman 0 Postad 30 Maj , 2007 jag känner igen det där ekolodet, tror det var ett sådannt vi hade i vår förra båt. Den såg likadan ut, visade fart/temp/djup. Vad ska jag säga, den fungerade bra, kunde inte visa botten vid runt 35knop eller mer. Men i den farten är ju inte fisket vesäntligt. Tumme upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 30 Maj , 2007 Tack för det. Nej 35 knop blir det inte. Ska sitta på en Ryds 420 med en 8 hästare på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 30 Maj , 2007 Hade en gång i tiden ett Humminbird 250SX,vilket är en billigare version än 350TX (antar jag?). Hur som helst var det rena skräpet och jag håller mig till Lowrance och Raymarine sedan dess. Ekolodet fungerade sällan i högre farter än 15 knop (oavsett placering) och var allmännt otillförlitligt. Men det innebär ju ej att ett 350TX inte är en toppeninvestering, kanske i synnerhet på en mindre båt! Bra köp! Senast ändrad av Yammi | 30 maj 2007 | 21:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 30 Maj , 2007 Jag kör också med Lowrance i den större båten. De är i en klass för sig. Detta köpte jag p.g.a priset och för lite Abborrfiske m.m behöver man inget värstinglod i mindre insjöar. Sen är det bra att se djupet. Så till detta får det väl duga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser