Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
stenpa

avgaslimpa b21 b23

Rekommendera Poster

finns det nån som har en skrotad kylimpa till b21 b23 liggandes? tänkte göra en i rostfritt och hade behövt en mall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej....jag har en rostig en till en B23, finns i sthlm.

Mvh Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

köpte en ny från manifold warehouse, har kommit fram till att de är så pass billiga att det inte är värt besväret.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft samma tanke, någon som vet hur aluminium och rostfritt funkar ihop? Inte så kul om allt som återstår av toppen är vitt pulver en dag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan ha fel nu, rätta mig i såfall men är det inte så att det finns en smart tanke men att limpan är gjord i järn som rostar,

nämligen den att pga av galvaniska strömmar och annat så är den hemska sanningen sådan att någonting måste rosta, och då är det bättre att limpan rostar än motorblocket,

,, , så om du gör en en limpa som inte kan rosta så riskerar du att motorblocket gör det istället...

Jag har säkert hel fel, snälla kan någon klok rätta mig, och/eller komplettera med detaljer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Exakt detta jag funderat på, men i detta fall borde det vara toppen som limpan sitter på som korroderar, toppen är gjord av aluminium som ligger betydligt längre ned på skalan över ädla metaller jämfört med rostfritt.

Skulle gärna ha/tillverka en rostfri limpa men som sagt, jag vet inte vad som kan hända.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...