Bridgeman 0 Postad 23 Maj , 2007 Hejsan hur ska jag göra för att få min teak mörkare. Just nu är den för ljus tycker jag. Skrev i ett tidigare inlägg att jag provat med Snappy Teak Nu. När jag använde det så blev den mörkare då teaken var fuktig men då den torkar så ljusnar den för mycket i min smak. Finns det något sätt att få den mörkare? Har en bild på hur jag vill att det skall se ut. Senast ändrad av Bridgeman | 23 maj 2007 | 11:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 23 Maj , 2007 Olja teaken med kinesisk träolja efter rengöring. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bridgeman 0 Postad 23 Maj , 2007 Tack för svaret. Hur är den oljan klibbar den så den drar till sig skit eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 23 Maj , 2007 Nope, den härdar på några dagar och blir helt klibbfri - det är det som är det fina med den. Hade den på däcket ett år, men jag tyckte det var snyggare med grå teak mot mahognyn i ruffen så jag har låtit naturen göra sitt med däcket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 23 Maj , 2007 Du kan blanda färgpiggment in oljan. Det finns att köpa i färghandel och är i pulverform. Tänk dock på att ha i MYCKET lite, då det färgar väldigt bra. Har själv gjort så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser