knoptoken 0 Postad 4 Juni , 2007 Hej. Vad hade du för båt och motor ? HK? Vad har du för prop idag och varv på topp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mutto 0 Postad 4 Juni , 2007 VP 3.0L 4:a 135hk med org alupropp, 21 maxvarv tror jag var 4600, inte lagt i båten än i år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 4 Juni , 2007 Ok då kan du nog ha en stålprop 21...Mirage prop är inte lämplig på din..den är lämplig för båtar med stora V6 utombordare eller inombordare V8:or..Express proppen du frågade är en lågpris propp.tror den tillverkas i Asien.kontakta propellertrim i Stockholm och fråga vilken som är lämplig för ditt ekipage. http://www.propellertrim.se/ Mvh harri Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
solstolen 0 Postad 4 Juni , 2007 Är det någon mening alls att byta sin propeller när man har en urstark bjässe på 30 HK? Den sitter på en Ockelbo T14. Eller tjänar man bara på det i fart, acc och bränsleekonomin när det gäller större motorer? På motorn sitter orginal-propellern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 4 Juni , 2007 Hej: Med en sån liten motor ska du ha en Alu-Propp .det blir ingen skillnad med stålpropp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
solstolen 0 Postad 4 Juni , 2007 Hej! Nej, det var nästan det jag misstänkte! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PG550 0 Postad 5 Juni , 2007 Hej! Har en Evari 70 4takt och på den blev det inte nån högre toppfart med Rapture stålpropp men ett mycket bättre grepp har dock inte prövat hissa motorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maelarpirat 0 Postad 5 Juni , 2007 Beställt en turbo hot shot i går väntar med spänning...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 5 Juni , 2007 Hej.. vilken båt ska den sitta på? har du beställt från USA eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krickus 0 Postad 5 Juni , 2007 Jag ställde en enkel fråga, som jag fortfarande villl ha svar på. Knoptokens expertis=idioti!Jag jobbar i branchen och med tanke på hans teoretisk brister både i våra program samt i min kunskap, så, för att återgå till ämnet! Var finner man orginal mercruiser propeller till bra pris i usa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoptoken 0 Postad 5 Juni , 2007 Om du nu är så duktig ..och jobbar i branchen. Det är ju bara och GOOGLA efter firmor i USA och jämföra priser. Senast ändrad av knoptoken | 06 juni 2007 | 01:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
202sc 0 Postad 15 Juni , 2007 Hej Intressant läsning! Jag har lite info som kanske någon kan dra nytta utav. Jag har en Mercruiser V6 Vortex med Alfa drev, jag körde tills förra året med Alu Black Max propeller. I år införskaffade jag en Rapture samma stigning 23 tum och upplevde att både acc och toppfart förbättrades ordentligt (mätt med GPS). Samma gäller att kunna hålla båten i planing samt möjligheten att trimma ut drevet ordentligt. Så jag vill slå ett slag för MW RAPTURE propellerna. Jag är HELNÖJD !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser